[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
deksel voor thermostaathuis: extra kitten? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 22:35

deksel voor thermostaathuis: extra kitten?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

deksel voor thermostaathuis: extra kitten?

Berichtdoor Wooter2011 » 09 aug 2012, 17:52

Hallo,

Heb net ander, 2-e hands, deksel voor het thermostaathuis van mij 300SD gekregen. Er zitten een paar kleine plekjes, corrosie, op de rand waar de o-ring komt te zitten. Ik denk dat het wel gaat lukken om 'm dicht te krijgen, maar er is een kleine kans dat ie een beetje gaat lekken. Ik denk eraan om de o-ring in de kit te leggen en dan alles vast te zetten.
Wat denken jullie is dat een goed plan en zal ik er een beetje extra kit bij doen? Indien ja, wat is goed spul?

Wouter
Wooter2011

Re: deksel voor thermostaathuis: extra kitten?

Berichtdoor De Wappiej » 09 aug 2012, 18:11

hey , wouter ik zou die corrosie wegkrabben met een stanlymesje of een egte pakkingschraper als je dat hebt is een kleine moeite. Je kunt daarna altijd nog vloeibare pakking smeren maar is niet egt nodig. Heb die van mij laats vervangen en die lekte net met de vloeibare pakking dus die toen maar verwijdert . hopelijk heb je er wat aan Gr.
De Wappiej

Berichtdoor Wooter2011 » 09 aug 2012, 18:17

Er zat kalkaanslag op. Die heb ik er inderdaad afgeschraapt. Daarna de rand waar de 0-ring op komt mooi gepolijst met fijn waterproof schuurpapier. Toen zag ik dat er kleine gaatjes of beter gezegd kuiltjes (pitting corrosie) op de rand zat.
Daar maak ik me zorgen over.
Wooter2011

Berichtdoor Brinkerz » 09 aug 2012, 23:23

Voor de zekerheid wat extra loc-tite liquid gasket erin kan geen kwaad, gewoon goed vast draaien en dan moet het loslopen. Mocht ze toch gaan lekken heb ik nog wel een thermostaathuis liggen geloof ik.
Van W108 280S 1971, W201 190E, W124 200TD 1988, W168 A170 2003 naar W126 300SD 1982
Brinkerz
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee

Berichtdoor Wooter2011 » 10 aug 2012, 07:24

Inmiddels toch zonder extra kit de thermostaat weer geïnstalleerd. Vooralsnog geen lekkage.
Motor temperatuur nu op 80+ C i.p.v. ergens rond de 55 C.

Ik moest wel een draad tappen in de deksel van het themostaat huis.
Er zat een temperatuur sensor in de vorige. echter in de nieuwe zat geen draad, wel alvast een voorziening om sensor aan te brengen.

Mocht je dit ooit moeten doen, let op: de draad van de sensor lijkt op M 14 x 1.5, maar is denk ik iets kleiner. Bij draaien van de draad tussen eerste tap en tweede tap checken op draad al genoeg is.

Wouter
Wooter2011

Keer terug naar Techniek