[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
differentieel reviseren : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 22:50

differentieel reviseren

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

differentieel reviseren

Berichtdoor Olijfje » 23 jul 2009, 08:50

ik vroeg mij af of er iemand op het forum wel eens zijn diff heeft laten reviseren, tegen het bekende gieren wat ze vaak maken.
ook vraag ik me af of er iemand is die weet wat de oorzaak is van het oppakken met een bonk in de aandrijfing in een bocht? rechtuit geeft geen problemen.
Groetjes Olijfje / Rob
Avatar gebruiker
Olijfje
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 10 feb 2009, 18:48
Woonplaats: Wormerland
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:differentieel reviseren

Berichtdoor Frank117 » 24 jul 2009, 11:27

Hallo,
Het "gieren" van het differentieel kan aan twee dingen liggen: ofwel zijn de lagers versleten, ofwel de tanden wan kroonwiel en pignon. De lagers kan je wel vervangen. Ik heb het diff. van mijn Jaguar XJ vorig jaar gereviseerd (komt op hetzelfde neer) en het heeft me aan lagers alleen al 800 euro gekost. Met andere woorden: ik had beter een goede tweedehandse gezocht. Alleen zijn die voor mijn auto moeilijk te vinden in goede staat.
Bij Mercedes is dat wel anders. Ik heb verschillende goede gebruikte.
Het "oppakken met een bonk" kan aan een kapot motor- of bakophangingsrubber liggen. Als je automaatpook omhoogkomt bij gasgeven is dat zeker zo.
Mvg.
Frank.
Avatar gebruiker
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
Woonplaats: Knokke, België
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:differentieel reviseren

Berichtdoor keie » 05 aug 2009, 17:51

hallo,

ik ben nu bezig om mijn differentieel te reviseren ook omdat hij het irritante gierende
geluid maakte. wat bij mij veroorzaakt werd door versleten lagers.
heb orginele Mercedes lagers besteld met alle keeringen.
dat bij mekaar kost alleen al 300 euro en dan moet je het allemaal nog uit elkaar halen en in elkaar bouwen.
wat geen geintje is tussen de lagers van de pignon-as zitten ringen op speciale dikte waarmee de pignon-as diepte afgesteld word en het is bijna niet te vermijden dat je die kapot tikt als je de lagers er uit haalt.
die moet Mercedes precies op dikte bestellen dus het is niet alleen spul loshalen nieuwe lagers er in en weer rijden komt wel iets meer bij kijken.

Gr. keie
keie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 06 mei 2009, 18:13
Woonplaats: Broekland
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re:differentieel reviseren

Berichtdoor Frank117 » 05 aug 2009, 21:13

Hallo,
bij die 800 euro voor mijn Jag lagerset zaten die ringen wel erbij. Mag wel ook voor die prijs. Je zal ze moeten kapotslijpen, want je krijgt ze er niet af: ze zitten er waarschijnlijk ook warm opgekrompen. Vervelend karweitje: die dingen zijn van staal, en je mag absoluut niets anders beschadigen met je slijpschijf.
Mvg.
Frank.
Avatar gebruiker
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
Woonplaats: Knokke, België
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:differentieel reviseren

Berichtdoor keie » 06 aug 2009, 17:07

he

ik heb het differentieel al helemaal uit elkaar liggen wachten is nu alleen nog op de ringen moest Mercedes bestellen maar ze zaten er niet in gekrompen liggen gewoon achter de lagers.
doordat de lagers er tegenaan komen worden ze opgesloten.

Gr. keie
keie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 06 mei 2009, 18:13
Woonplaats: Broekland
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re:differentieel reviseren

Berichtdoor Frank117 » 06 aug 2009, 20:23

Ha, dan zit één en ander toch anders in elkaar dan bij een Jag. Ik moest zelfs mijn differentieelhuis openrekken om de tandwielen met lagers te demonteren: zo worden ze dus bij Jaguar op zijn plaats gehouden... En het kroonwiellager met die ringen dus.
Het is een ingrijpend karwei, maar het loont de moeite: bij iedere rit naar dat gegier zitten luisteren werkt nogal op een mens zijn zenuwen.
Succes!
Frank.
Avatar gebruiker
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
Woonplaats: Knokke, België
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten