Dag,
Ik heb me al een tijdje geleden voorgesteld en aangegeven dat ik op zoek was naar een W126. Na intensief onderzoek is dit hem dan eindelijk geworden: voorlopig alleen een fotootje van de buitenkant. Van binnen is hij cremekleurig met leren bekleding. Door de vorige eigenaar zijn er wat leuke dingetjes in geinstalleerd zoals op afstand bestuurbare centrale deurvergrendeling: erg handig met 2 kinderen. mb 380.bmp
Het is een 380SE uit 1984, een jaar geleden geimporteerd uit Zwitserland. Ik heb een aankoopkeuring laten doen en alles was prima in orde. Hij moest alleen aan de onderkant getectyleerd worden, dus dat heb ik laten doen. Zowel de onderkant als de binnenkant van de deuren. Eigenlijk alles wat onder de ramen zit.
Ik rijd er nu ongeveer een maandje in en heb wel wat vragen:
- ik wist van tevoren dat het benzineverbruik groot is, alleen kom ik erachter dat ik 1 op 4, 1 op 5 ongeveer rijd. Ik rijd van mijn huis naar mijn werk en weer terug: is totaal 25 km waarvan ca 10 km snelweg is en de rest dus in de stad. Is dit een extreem gebruik of wel normaal?
- als ik ermee heb gereden en hij staat ongeveer een half uur stil, is hij lastig te starten. Pas met een flinke dot gas slaat hij aan. Korter dan een half uur, start hij beter tot zelfs prima en langer dan een half uur ook. Wat is daar aan te doen?
- mijn stuur piept opeens sinds vanmorgen. Enig idee? .
- ook lijkt het sinds een paar dagen ofdat mijn linkerachterwiel aanloopt. Ik hoor als ik rijd, ongeveer dit: sje sje sje sje. Begrijpen jullie wat ik bedoel? Heeft punt 1 misschien met dit punt te maken?
- en als laatste: de auto heeft winterbanden maar ik heb nog geen zomerbanden met velgen. Dus als iemand nog goede zomerbanden met mooie velgen in de aanbieding heeft, houd ik me gaarne aanbevolen.
Nou ik ben benieuwd of ik er nu meteen mee naar de garage moet.
Groetjes, Kirsty