W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 aug 2019, 09:58

Druppellader defect???

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W126.
Leuk filmpje met een W126? Of met de W126 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W126)

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Re: Druppellader defect???

Berichtdoor Peter 500SEC » 06 aug 2014, 21:29

Off topic

Hoi Rob

Heb je dan problemen met een lege of te zwakke accu ?

Ook staat mijn SEC 5 - 6 weken ongebruikt in de hoek, het is starten en lopen
groetjes
Afbeelding
Peter 500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4045
Geregistreerd: 10 sep 2011, 21:27
Woonplaats: Duiven / Gld.
Roepnaam: Peter
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: MB 200 SLK


Re: Druppellader defect???

Berichtdoor Peter 500SEC » 06 aug 2014, 21:39

Dan heb je toch ook geen druppellader nodig :shock:

Had wel een tijdje geleden last van een te zwakke accu na enkele weken stilstand, de boosdoener was mijn telefoon, deze laat ik dus niet meer zitten en het probleem is opgelost.

Ik heb toen een gewone acculader gebruikt
Laatst bijgewerkt door Peter 500SEC op 06 aug 2014, 22:02, in totaal 1 keer bewerkt.
groetjes
Afbeelding
Peter 500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4045
Geregistreerd: 10 sep 2011, 21:27
Woonplaats: Duiven / Gld.
Roepnaam: Peter
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: MB 200 SLK


Re: Druppellader defect???

Berichtdoor Vlim » 06 aug 2014, 21:46

Gewoon de minpool van de accu losgooien als je de auto langere tijd wegzet.

De accu moet het dan wel een aantal maanden uit kunnen houden zonder te ontladen.
Avatar gebruiker
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1899
Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
Woonplaats: West-Brabant
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560SEL - 1985
400SE - 1993
SLK 230k - 1998
CL500 - 2000


Re: Druppellader defect???

Berichtdoor 560snel » 06 aug 2014, 21:55

ik denk dat je lader te weinig capaciteit heeft de ctek 0.8 is maar voor accus opladen tot 32 ah en onderhoud tot max 100ah.
dit betekent dat hij eigenlijk jouw accu niet kan opladen, maar alleen kan "onderhouden" als hij opgeladen is.
voor ons soort accu's zou je eigenlijk een 5.0 of zo moeten hebben.
ik heb er meerdere en met een 3,6 ampere gaat het ook maar is eigenlijk op papier te klein.

die 0.8 is de laadstroom van de lader, in jouw geval 0,8 ampere is denk ik gewoon te weinig om hem op te laden.als je de laadtijd rekend voor een half ontladen accu van 100 ampere die van 50 ampere naar 80 ampere moet laden ( ongeveer het moment dat ie van bulk laden overschakeld) ben je met 0,8 ampere 40 uur onderweg. en dan is ie pas 80 % vol!

je kan hem ook gewoon laten staan een tijdje want in principe geeft ie geen foutmelding en kan het gewoon een hele lange tijd duren voordat ie toch overschakeld, maar denk dat ie iets te licht is voor onze accu's.

oudere accu's hebben ook een iets hogere ontlading en dat kan de laadtijd ook weer verlengen, normaal merk je dat haast niet. maar met 0,8 ampere laadstroom kan je dat miss wel merken.

De XS 0.8 is de kleinste 12V lader van CTEK. Hij heeft een uiterst geavanceerde techniek en is perfect voor het opladen van kleinere 12V accu’s die te vinden zijn in motorfietsen, jetski’s, ATV’s en gazonmaaiers. Hij is tevens geschikt voor onderhoudsladen van accu’s met een ‘normale capaciteit’, zoals accu’s in auto’s. Dankzij het unieke display kan de gebruiker het gehele oplaadproces volgen. De XS 0,8 is een compacte en volautomatische 6-stapslader voor 12V accu’s van 1,2-32Ah, die geschikt is voor onderhoudsladen tot 100Ah. De XS 0.8 heeft een IP65-classificatie (spatwater- en stofdicht), levert 0,8A en is berekend op het beschermen van voertuigelektronica. Hij is vonkvrij en beveiligd tegen omgekeerde polariteit en kortsluiting. De XS 0.8 wordt geleverd met 5 jaar garantie.


staat ook in een beschrijving die ik van internet heb geplukt "voor kleinere accu's enz.enz."
Avatar gebruiker
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 942
Geregistreerd: 17 jan 2011, 22:11
Woonplaats: In een mooie stad achter de duinen
Roepnaam: Iggy
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Renault Trafic 2.5DCi
W201 190E 2.6 sportline
W107 450SL
W107 560SL
Kymco People S 200i
zundapp ks 175


Re: Druppellader defect???

Berichtdoor 560snel » 07 aug 2014, 00:23

ja das idd raar ja en heb ik geen verklaring voor.
misschien je accu slechter geworden?
Avatar gebruiker
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 942
Geregistreerd: 17 jan 2011, 22:11
Woonplaats: In een mooie stad achter de duinen
Roepnaam: Iggy
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Renault Trafic 2.5DCi
W201 190E 2.6 sportline
W107 450SL
W107 560SL
Kymco People S 200i
zundapp ks 175


Re: Druppellader defect???

Berichtdoor Vlim » 07 aug 2014, 02:17

Misschien is die schakelaar niet al te best en de capaciteit van je accu wellicht een beetje aan de lage kant.

Bij mij staan ze regelmatig 6 maanden of langer stil, met de minpool eraf. Pool eraan en starten met die hap.
De laatste accu heb ik even aan de druppellader gehad nadat hij 14 maanden stil had gestaan. Geen enkel probleem.
Avatar gebruiker
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1899
Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
Woonplaats: West-Brabant
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560SEL - 1985
400SE - 1993
SLK 230k - 1998
CL500 - 2000


Keer terug naar W126 - Van alles wat....

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten