door Jeff_560_SEL » 25 jan 2010, 19:47
Dag Bert
Dat een W126 weinig gelopen heeft zou best kunnen ook al zijn het echte rijders auto's. De mijne heb ik gekocht met 63000kilometer op de teller, geheel gedocumenteerd.
Dat moet wel een voorwaarde zijn vind ik dat als je het niet vertrouwd er op zijn minst boekjes bij de auto aanwezig zijn.
Daarnaast als je het niet echt vertrouwd zou ik bij de MB dealer vragen of ze tegen betaling de auto zouden willen keuren.
Dat heb ik met de mijne ook gedaan , 79 euro voor een uitgebreide aankoopkeuring.
Daarnaast zou ik goed kijken naar de bekende kwetsbare punten van de W126 en of de auto niet geheel is dicht gesmeerd met plamuur. Er zijn al diverse tips geweest over het nakijken of een auto niet is dicht gesmeerd, neem een magneet mee, deze blijft niet plakken op plamuur.
Kokerbalken , kriksteunpunten, vering, wielbakken, zijbakken van de kofferbak.
Ga ook een stuk rijden en dan geen blokje om , maar gewoon even een uurtje rijden met de auto, hoe voelt ie , wat geeft de auto aan je door.
Starten zonder gas geven , kijk bij stationair toerental even naar de over cq onderdruk van de auto. Olievuldop langzaam los draaien en dan voel je zelf wel of de motor ploft door de olievuldop. Bij deze kilometerstand mag je dat zekr niet voelen.
Daarbij ik blijf erbij , laat de auto keuren, da kan ook bij onze host, Klasse Klassiek , kosten 50 euro geloof ik , het kanje een heleboel ellende besparen.
En als laatste , vertrouw je het niet, lekker laten staan , en verder zoeken. Maak geen overhaaste beslissingen!
Succes als je gaat kijken
Groet Jeff