In mijn speurtocht naar het af en toe hikken van de motor en het soms slecht aanslaan, kwam via de zoekopdracht uit bij het KDFI project van Wasibi.
Daar plaatste Rene500sec een opmerking dat je een extra massakabel kunt trekken tussen accu en bobine.
Dit heb ik dus gedaan rechtstreeks van min accu naar min bobine en vanaf de bobine een massa kabel naar blok en chassis.
Hierna starte de Benz dus niet meer wel rondgaan maar niet aanslaan (zelfde als bobine kabel eraf )
Kabels dus weer losgehaald en gelijk starten, tijdens het lopen van de motor weer 1 voor 1 de kabels op de min van de bobine gehouden en telkens afslaan.
Wat zie ik hier over het hoofd ??
Is de min van de bobine niet voor de massa, of wordt hij geregeld via de ontstekingsmodule dat hij pulserend massa krijgt, en met dat je met constante massa kortsluiting krijgt.
Rotor en Verdelerkap zien dr verder goed uit lichte slijtsporen en zitten er ongeveer 6000 km op, waarvan 4000 km op LPG.
Kabels zijn net zo oud, ook doorgemeten allemaal tussen de 1.15 en 1.24 ohm gemeten tussen dop en dop.
Bobine kabel geeft 0.00 ohm aan.
Bougies zitten er 4000 km in.