Jou auto is een type 2, je automaat ook, deze heeft een zomer en winterstand met schakelaar op de console.
Aan de rechterkant van je bak heb je een vacuüm aansluiting bij de bowdenkabel (met dat rode leidinkje wat verder naar voren gaat).
Hier zit een electromagnetischklepje dat word bedient door de schakelaar zomer/winter op de middenconsole.Hierdoor wordt er vacuüm op het membraan bij de bowdenkabel gezet, of niet, afhankelijk van de stand van de schakelaar op de middenconsole. Dit beïnvloed de schakelmomenten en kickdown. Mogelijk heb je hier een vacuümlek? Of het electromagneetje functioneert niet?
In de winterstand schakelt de bak eerder op, is de kick-down wat minder agressief, misschien is het zelfs zo simpel dat de schakelaar in winterstand staat?
Achterop de bak zit een electromagneetschakelaar voor de kickdownuitschakeling, deze zorgt ervoor dat de bak opschakeld voordat het maximum motortoerental bereikt wordt(200-250 rpm eerder). Dit zou ook een oorzaak van het doorschakelen kunnen zijn als deze niet naar behoren functioneert, of dat het klepje vast staat, veertje bebroken o.i.d..
Je hebt het nog over een drukschakelaar/klepje, als ik het goed begrijp links voor op de bak, die je niet hebt aangesloten. Had jou originele bak deze schakelaar niet? Kan deze bak zo functioneren, of mist hij(of heb je een zij onder de auto hangen((voorzichtig, je vrouw kan meelezen!)) nu een signaal waardoor het schakelen niet gaat zoals het hoort?
Succes met de puzzel, ik denk met je mee (waar heb ik dat meer gehoord?)
Groet, RichardStatistieken: Geplaatst door RD500SEC — 08 jan 2013, 20:54
]]>