wit/grijs: is voor de verlichting van de buitentemperatuurmeter, die hoort via X83 aan de zwarte draad (pin 4) van de buitentemperatuurmeter, wellicht moet daar nog een passende stekker aangemaakt worden, want zonder reiserechner zit die zwarte draad aan X6 of X6/1.
groen/zwart: is het snelheidssignaal, dat komt van de enkelpolige aansluiting van de tellerbak, dat gaat naar X21/2 en dan naar de cruise control en de snelheidsafhankelijke volume regeling van de radio (en evt. de airco).
Zolang dat niet aangesloten is zal de reiserechner niet weten hoe snel je rijdt en de cruise control evenmin, beide zullen dus niet (geheel) werken.
zwart/rose: (zekering 6) is voor de verlichting van de displays als de auto op contact staat.
grijs/rood: (lijkt inderdaad aan zekering 11 te horen, maar misschien hebben ze het ooit een beetje veranderd zonder het in de schema's te vermelden) is voor de verlichting van de displays als de verlichting is ingeschakeld. Aan zekering 7 hoort een zwart/rode draad die de buitentemperatuurmeter van spanning voorziet.
Ze hebben dus een beetje gerommeld met de verlichting van de displays, normaliter heeft alleen de buitentemperatuurmeter een LCD, dat alleen verlicht is als de verlichting is ingeschakeld.
De displays van de reiserechner en het klokje wilden ze echter blijkbaar ook verlichten als de auto aan is (beter afleesbaar).
Dan zou het wat knullig staan als het display van de buitentemperatuurmeter niet ook verlicht wordt.Statistieken: Geplaatst door Leeflang — 13 maart 2016, 22:55
]]>