Hoi Allemaal,
Ik ben Frank Martens, zonet lid geworden van de club.
Ben sinds begin vorig jaar in bezit van 2 benzen. Daar wij een transportbedrijf runnen met bijna alleen Mercedes en mijn opa en vader al mercedesgek waren, kun je het al raden, ik dus ook..Waar ik nu in rijd is een 300SEL uit 1986 helemaal origineel en afkomstig uit oorspronkelijk Libie. Deze heeft daar als diplomaten auto gedient (in zijn jongere jaren ) en is later doorgegaan naar Wenen met kenteken WD-2600 (wiener democraat) wederom voor de overheid dus(staat ook nog op de hoek van de ruit). De auto is later in prive bezit overgegaan en heb hem bij een handelaar tijdens mijn wintervakantie gekocht. (is zeer aan te raden voor zo'n terugreisje, alleen het terugrijden met de platen van de '97 S-type van mijn ouders vanuit Oostenrijk is niet zo lekker rijden ) NIET aan te raden dus hij is helemaal origineel en nooit aan gelast, natuurlijk veel binnen gestaan. Heeft wel al wat gelopen, 296000km maar daarbij rijdt hij fantastisch.
Verder heb ik nog exact dezelfde auto een poosje erna gekocht in Duitsland. Deze stond bij een garagehouder die oude wagens opknapte, zo ook deze 300SE. Hij is helemaal origineel en zag er strak uit, reed goed en kon hem gewoon niet laten staan, toen ook bleek dat hij nog uit '86 was ook nog. De opties zijn wat anders maar verder zijn het gewoon broertjes. Heb maar eventjes ermee gereden en ingevoerd en wat me opvalt is dat hij veel vlotter is dan de SEL (zal zijn gewicht wel zijn). En hij rijdt eigenlijk nog fijner zelfs iig de bak, maarja hoe groter hoe mooier dus ik rijdt de 300SEL en heb de ander geschorst. Wel alleen In de weekenden, want naar het werk rijdt ik met een polo'tje (iets goedkoper wat betreft benzine) en verder heb ik nog een mazda Miata uit Amerika die helemaal omgebouwd is maar dat is weer een heel andere categorie, ook leuk dat zeker. Zoals jullie kunnen lezen ben ik echt een autofanaat en vind deze S nog altijd de mooiste S die ze gebouwd hebben en dan liefst natuulijk de SEL
Heb er nog een foto bij gedaan van de miata, de SEL op vakantie toen nog in Oostenrijk en de andere SE nog zonder nummerplaat net opgehaald in Duitsland.
Ik kijk vast wat rond op het forum..en heb me genoeg voorgesteld dacht ik
Groeten Frank Martens