Rene,
De backfirebeveiliging is er juist voor bedoeld om schade aan de koppen, spinnenkop en LMM te voorkomen.
De druk van een backfire moet eerst onder de LMM weg kunnen, daarom wordt de LMM iets ingedrukt zodat er ruimte ontstaat om de druk weg te laten gaan.
De telefoonschijf heeft eigenlijk dezelfde functie.
De druk komt daarna pas in het luchtfilterhuis, een drukventiel aldaar kan je luchtfilterhuis wellicht redden maar dan komt de druk tegen je motorkap
.
Nu kan ik mij vergissen (je weet het immers maar nooit bij onze Benzen) maar volgens mij is een deksel (of desnoods een complete behuizing) van een luchtfilter ietsjes goedkoper dan een motorkap
.
Maaruh, die druk in het luchtfilterhuis......
Kun je die niet met een pijp naar de achterzijde van de auto brengen?
Dan heb je (kortstondig) wat extra stuwkracht naar voren toe
Groeten van Frans (Beheerder in ruste).