W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 aug 2019, 09:54

Gebruik originele krik

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Gebruik originele krik

Berichtdoor Timmk3 » 10 sep 2015, 09:11

Iemand een how-to voor het gebruik van de originele krik?
Ford Galaxy 2.0 Tdci Ghia 2007 - dagelijks gebruik
Dacia Duster 1.6i 2011 - dagelijks gebruik
Ford Escort cabrio mk3 1.3 1985 - oldtimer gekeurd
Mercedes 260SE W126 1986 - oldtimer gekeurd
Peugeot 205 cabrio 1.4 1989 - oldtimer gekeurd
Ford Sierra 1.6 C sedan 1989 - project
Timmk3
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 23 feb 2015, 15:14
Woonplaats: Sint-Niklaas
Roepnaam: Tim
Type wagen: 260SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Gebruik originele krik

Berichtdoor Walllie » 10 sep 2015, 09:34

is dit een serieuze vraag of hoe moeten we dit zien ???

denk dat het beter is als je dit niet weet je er niet aan begint en het lekker
aan de garage overlaat zodat je je vingers heel houdt
Avatar gebruiker
Walllie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 919
Geregistreerd: 11 okt 2011, 20:42
Woonplaats: Arnhem, GD.
Roepnaam: Wallie
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Gebruik originele krik

Berichtdoor Timmk3 » 10 sep 2015, 09:42

Walllie schreef:is dit een serieuze vraag of hoe moeten we dit zien ???

denk dat het beter is als je dit niet weet je er niet aan begint en het lekker
aan de garage overlaat zodat je je vingers heel houdt


Tuurlijk is dit een serieuze vraag :lol:
Uiteraard gebruik ik een gewone krik, maar ik weet wel graag hoe de originele krik gebruikt moet worden. Het is niet omdat ik ze niet gebruik, dat ik niet wil weten hoe ze precies werkt, toch?
Ford Galaxy 2.0 Tdci Ghia 2007 - dagelijks gebruik
Dacia Duster 1.6i 2011 - dagelijks gebruik
Ford Escort cabrio mk3 1.3 1985 - oldtimer gekeurd
Mercedes 260SE W126 1986 - oldtimer gekeurd
Peugeot 205 cabrio 1.4 1989 - oldtimer gekeurd
Ford Sierra 1.6 C sedan 1989 - project
Timmk3
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 23 feb 2015, 15:14
Woonplaats: Sint-Niklaas
Roepnaam: Tim
Type wagen: 260SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Gebruik originele krik

Berichtdoor Bayram » 10 sep 2015, 10:41

De originele krik zou ik niet gebruiken, die krikgaten zijn al zo roestgevoelig
Avatar gebruiker
Bayram
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1484
Geregistreerd: 02 mei 2012, 22:08
Woonplaats: Overijssel
Roepnaam: Bayram
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W211 280 CDI


Re: Gebruik originele krik

Berichtdoor Neerven » 10 sep 2015, 11:18

Gewoon krik erin en draaien maar.
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2290
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: André
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 1983 500SEL
2005 W164 320CDI
1986 500SEL (verkocht)
1989 500SEL (gesloopt)
2010 Suzuki Alto 1.0 :(


Re: Gebruik originele krik

Berichtdoor TeunBong » 10 sep 2015, 11:36

De kortste how to ever! :lol:
Avatar gebruiker
TeunBong
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1873
Geregistreerd: 16 nov 2011, 22:21
Woonplaats: Odijk
Roepnaam: Teun
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Wolf in wolfskleren: 500SE Met tegenwoordig 5 liter motor.
560SEL


Re: Gebruik originele krik

Berichtdoor Timmk3 » 10 sep 2015, 11:38

Mocht ik nu nog een handleiding hebben van de W126, zou dit ook al veel helpen uiteraard :lol:
Ford Galaxy 2.0 Tdci Ghia 2007 - dagelijks gebruik
Dacia Duster 1.6i 2011 - dagelijks gebruik
Ford Escort cabrio mk3 1.3 1985 - oldtimer gekeurd
Mercedes 260SE W126 1986 - oldtimer gekeurd
Peugeot 205 cabrio 1.4 1989 - oldtimer gekeurd
Ford Sierra 1.6 C sedan 1989 - project
Timmk3
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 23 feb 2015, 15:14
Woonplaats: Sint-Niklaas
Roepnaam: Tim
Type wagen: 260SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Gebruik originele krik

Berichtdoor TeunBong » 10 sep 2015, 12:42

Hoi Tim,

Gewoon de krik op de steun zetten en pijpje en draaiarm uitklappen.
Het pijpje past in de 4 gaten bij de kriksteunen. Wellicht eerst een kapje wegnemen.
De krik staat een beetje onder een hoek.
En dan maar draaien zou ik zeggen.

Gebruik deze krik echt alleen in uiterste noodzaak (pech onder weg).
De kriksteunen zijn zoals gezegd vaak krokant.

Naar mijn mening iets wat je zelf ook kan verzinnen maar ik vraag ook wel eens naar de "bekende" weg.
Vraag maar aan mijn vriendin. ;)
Avatar gebruiker
TeunBong
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1873
Geregistreerd: 16 nov 2011, 22:21
Woonplaats: Odijk
Roepnaam: Teun
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Wolf in wolfskleren: 500SE Met tegenwoordig 5 liter motor.
560SEL


Re: Gebruik originele krik

Berichtdoor Leeflang » 10 sep 2015, 13:08

Tip: als je de auto aan de achterkant opkrikt, gebruik dan wiggen bij de vooras om te voorkomen dat de auto wegrolt en van de krik valt.
Zowel de parkeerrem als de versnellingsbak werken alleen op de achteras.

Bij Mercedes verkopen ze mooie opklapbare voor 6-7 euro per stuk, nummer 2035830075, 2 stuks is voldoende.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6283
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: Gebruik originele krik

Berichtdoor Timmk3 » 10 sep 2015, 13:15

Dat is zo een tip die naar alle waarschijnlijkheid wel in de handleiding staat.
Het is m'n enigste achterwielaangedreven wagen die ik heb.
Ford Galaxy 2.0 Tdci Ghia 2007 - dagelijks gebruik
Dacia Duster 1.6i 2011 - dagelijks gebruik
Ford Escort cabrio mk3 1.3 1985 - oldtimer gekeurd
Mercedes 260SE W126 1986 - oldtimer gekeurd
Peugeot 205 cabrio 1.4 1989 - oldtimer gekeurd
Ford Sierra 1.6 C sedan 1989 - project
Timmk3
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 23 feb 2015, 15:14
Woonplaats: Sint-Niklaas
Roepnaam: Tim
Type wagen: 260SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Gebruik originele krik

Berichtdoor Leeflang » 10 sep 2015, 14:09

De betreffende stukken uit de handleiding:

74.gif
75.gif
76.gif
77.gif
78.gif
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6283
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: Gebruik originele krik

Berichtdoor Timmk3 » 10 sep 2015, 14:11

Hier heb ik wat aan. Dank je wel! :grin:
Ford Galaxy 2.0 Tdci Ghia 2007 - dagelijks gebruik
Dacia Duster 1.6i 2011 - dagelijks gebruik
Ford Escort cabrio mk3 1.3 1985 - oldtimer gekeurd
Mercedes 260SE W126 1986 - oldtimer gekeurd
Peugeot 205 cabrio 1.4 1989 - oldtimer gekeurd
Ford Sierra 1.6 C sedan 1989 - project
Timmk3
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 23 feb 2015, 15:14
Woonplaats: Sint-Niklaas
Roepnaam: Tim
Type wagen: 260SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Gebruik originele krik

Berichtdoor Martijn75 » 10 sep 2015, 16:34

Walllie schreef:is dit een serieuze vraag of hoe moeten we dit zien ???


:laugh:

Maar goed,even serieus:

Als ik jou was zou ik een 2 tons garagekrik kopen,zijn niet duur en meestal zitten er nog leuke extra's bij zoals rubberen wiggen en as-steunen.
Ik heb zelf ook zo'n krik en dat werkt een stuk veiliger en stabieler,en om dan gelijk antwoord te geven op je volgende vraag: gewoon onder de auto schuiven daar zie je het originele krikpunt. :laugh:
Avatar gebruiker
Martijn75
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 550
Geregistreerd: 25 jan 2013, 08:17
Roepnaam: Martijn
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: C219 2006 Volvo V70 2.5 T 2004


Re: Gebruik originele krik

Berichtdoor DirkDijkstra » 10 sep 2015, 20:57

ik heb de krik een beetje verlast.....heb toch 2!
de stang heb ik haaks op de krik gezet,de makkita(accuboormachine voor de niet weetenden) dr bij en omhoog met dat ding!
btw mijn krikpunten zijn dan weer niet geroest!
DirkDijkstra
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 19 nov 2013, 21:00
Woonplaats: Prov. Friesland
Roepnaam: Dirk
Type wagen: 380SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W124 1994 E300 D 6 cilinder
W126 1885 SEL V8


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten