Hallo,
Mijn naaam is Geerd de Jong. Ik ben 52 woon in Venray en een liefhebber van Mercedes classics.
In 2002 heb ik een een 280SE W116 gekocht en met die auto veel sleutel ervaring opgedaaan.
3 jaar geleden een 126er 280SE gekocht, ik wilde graag airco (klimacontrol) en wat meer comfort
(stiller van binnen) en meer veiligheid. Daarna nog een 123er 230CE station gekocht, gelast en
op gas omgebouwd. De 116 een jaar ofzo ,daarvoor na 9 jaar dienst, toch met pijn in het hart verkocht.
Ik vind het geweldig dat ik met een kleine beurs toch een grote, veilige, comfortabele en luxe auto kan
rijden. Betrouwbaar en degelijkheid kun je er nog bij optellen.
Ik rijd op LPG en waarom ook niet, ze lopen er prima op en het scheelt heel wat aan de pomp.
Ik ben momenteel bezig om de m110 te voorzien van LPG injectie, daarmee word de motor zuiniger, schoner,
krachtiger, krijgt daardoor mooiere stationairloop en zijn backfires onmogelijk.
Met LPG injectie voorzie je een oude motor zoals de m110 van een modern motor management waardoor
de motor onder alle bedrijfsomstandigheden van de optimale hoeveelheid brandstof (LPG) word voorzien.
Met een druk op de knop kun je dan voor zuinigheid of prestatie kiezen onder het rijden.
Het aardige is dat het met dezelfde moeite toegepast kan worden op een carburateur motor.
Geerd de Jong