W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 07 apr 2020, 18:49

graden voor de ontsteking

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

graden voor de ontsteking

Berichtdoor SEC » 20 mei 2009, 00:33

mede rijders,

Aangezien ik nog geen werkplaatshandboek heb, kan iemand mij het aantal graden van de ontsteking voor mijn 500SEC uit 82 vertellen??
Ik krijg de auto maar niet goed afgesteld......heb hem nu op 10 graden gezet, maar na even gelopen te hebben kom ik niet meer vooruit. Moet plankgas geven wil er ook maar iets gebeuren.
SEC
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 12 apr 2009, 17:20
Woonplaats: Oss
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja


Re:graden voor de ontsteking

Berichtdoor BenzHans2 » 20 mei 2009, 08:32

Ligt aan het motornr., maar volgens mij is het 30 graden bij 3500 toeren.
Zal vanavond even in autodata kijken.
Meld even je motornr.
Avatar gebruiker
BenzHans2
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3778
Geregistreerd: 02 jun 2008, 22:01
Woonplaats: De Glind
Roepnaam: Hans
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W211 350 Combi
Dodge Durango 5.2 HEMI
W114 230/6 ambulance
W126 560SEL 1988


Re:graden voor de ontsteking

Berichtdoor Grindbakker » 22 mei 2009, 15:34

De mijne moet stationair 13-19 graden vooronsteking hebben met vacuüm. Zonder vacuüm 11- 15 graden bij 1500 toeren. Dit is een 117.963 blok uit 82. Groeten Martin
Grindbakker
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 18 jun 2008, 23:48
Woonplaats: Den Helder
Roepnaam: Martin
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re:graden voor de ontsteking

Berichtdoor SEC » 22 mei 2009, 23:57

Hey jongens, bedankt voor het meedenken! Ik heb een verhoging op het vliegwiel ontdekt, en toen ik de afstelling daar op liet, liep de auto als een zonnetje! Laten zo. Alleen gaat hij soms bij het afremmen zo ver terug in het toerental dat hij afslaat......ik heb zo'n vaag vermoeden dat dat tocht het gele/blanco vacuumslangetje is. Dus weer de volgende vraag...wie van de cracks heeft ooit een injectie gedemonteerd? Ik denk dat het met de vier bouten en grote luchtinlaat te maken is. Dan kan ik tenminste zien waar dat verdraaide slangetje op moet....Tips? Graag
SEC
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 12 apr 2009, 17:20
Woonplaats: Oss
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MSN [Bot] en 0 gasten