[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Help, mijn ventilatorkachel is kapot( model 1986) : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 01:46

Help, mijn ventilatorkachel is kapot( model 1986)

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Help, mijn ventilatorkachel is kapot( model 1986)

Berichtdoor Mercedes420SEL » 25 okt 2010, 06:53

Hallo,

Ik heb een Mercedes 420SEL uit 1986. Hier zit een volautomatische climate control met een traploze temperatuurmeter. Ik ben afgelopen vrijdag bij Marc van den Brand in Uden geweest. Alles is doorgemeten en gecontroleerd. De enige mogelijkheid zou de schakelunit zijn a 650 euro. De deskunige van marc van den brand weten het ook niet zeker en om een nieuwe schakelunit te kopen voor 650 euro en niet zeker weten of het dit is vind ik nog moeilijk. Een andere garage bedrijf zei dat het iets met de sensoren te maken heeft maar het kan ook iets in het vacuĆ¼m systeem zijn. Ik heb wel een uitstreksel uit het werkplaatshandboek maar daar kan ik niks mee.

Kan mij iemand helpen of heeft er iemand 1 liggen. Of wat moet ik doen.

Hugo
Mercedes420SEL
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Help, mijn ventilatorkachel is kapot( model 1986)

Berichtdoor Heftrucker » 25 okt 2010, 09:39

De regelunit zit aan de passagierszijde achter het handschoenkastje.

Het zou handig zijn om te weten welk Mercedesnummer daar op staat.
Om dat te kunnen zien kan je het makkelijkst het handschoenkastje er even uit halen.
Post dat nummer eens, wellicht heeft 1 van de leden er een soortgelijke liggen zodat je dat even kan uittesten.

Wat doet je kachel wel en wat doet je kachel niet ( kortom, wat zijn de klachten )?
Groeten van Frans (Beheerder in ruste).

Heftrucker
Beheerder
Beheerder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja

Re: Help, mijn ventilatorkachel is kapot( model 1986)

Berichtdoor Mercedes420SEL » 27 okt 2010, 06:28

Bedankt voor de reactie. Ik heb bij ivo van dijk in Hpaert gisteren een unit gehaald. Deze werkt.

Topic kan gesloten worden.
Mercedes420SEL
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek