[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Het raadsel der (voor) raambediening : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 08:54

Het raadsel der (voor) raambediening

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

Het raadsel der (voor) raambediening

Berichtdoor Walter » 15 sep 2010, 10:55

Hoi allemaal,

Ik begrijp niet goed wat er aan de hand is :geek: Mijn voorramen gaan niet open en dicht. Ik heb van de linkerdeur het paneel weggehaald en ik meet op de motor 12.3 volt. Hetzelfde als rechtstreeks op de accu gemeten. Het motortje hoor je heel zacht klikken bij bediening, maar hij beweegt geen mm. Het lijkt me toevallig als allebei de motortjes stuk zijn? Kan ik eerst nog iets anders proberen voordat ik de motortjes eruit haal? Volgens mij is dat ook niet zomaar gedaan. Ik kan er ook niks specifieks over vinden op het forum.
Wel over vastzittende geleideblokjes etc. maar dan zou er toch wel enigzins beweging in moeten zitten dacht ik? Bedankt alvast voor de raad!
Grt. Walter
Walter
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja

Re: Het raadsel der (voor) raambediening

Berichtdoor JohnPrins12 » 15 sep 2010, 12:51

hallo Walter,

ik had laatst ook zo iets dat mijn raam aan bestuurders zijde niet altijd open ging maar alleen als hij daar zelf zin in had eerst dacht ik nog dat het met de warmte te maken had want toevallig gebeurde het alleen als het echt warm was.

maar ik heb de schakelaar uit elkaar gehaald en de veertjes een beetje uitgetrokken die daar in zitten en het werk weer als dat het nieuw was.

ik heb niet gemeten of k spanning had op de motor maar ik dacht wel iets te voelen in de deur als ik het raam bediende.

ik hoop dat je hier verder mee kan.

Gr. John Prins
Laatst bijgewerkt door JohnPrins12 op 15 sep 2010, 12:59, in totaal 1 keer bewerkt.
Gr. John Prins
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Walter » 15 sep 2010, 12:53

Ze hebben het nog nooit gedaan sinds de Benz in mijn bezit is... Ik heb de schakelaars van de achterramen al op de voorramen geprobeerd, ook niets.
Bedankt voor je tip!
Grt Walter
500SEL als nieuw project en als 2e auto omdat het een superbak is
Walter
Silver Boarder
Silver Boarder

Berichtdoor Coco » 15 sep 2010, 23:15

Probeer eens voorzichtig met een hamertje op het motortje te tikken terwijl je de schakelaar bediend het kan zijn dat de motortjes soms vast zitten.
Coco
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor Gerrie » 17 sep 2010, 14:35

Hallo Walter,

Mijn linker achterraam stopte er ook spontaan mee in de openstand.

dit heb ik uiteindelijk opgelost door de schakelaars uit het consol te halen en goed met contact spray in te spuiten en tot mijn verbazing doet alles het weer.

groeten
Gerrie
Gerrie
Junior Boarder
Junior Boarder

Bouwjaar: 1985
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Walter » 17 sep 2010, 14:40

Hoi Gerrie,
Het heeft niets met de schakelaars te maken, omdat ik deze al gewisseld heb met die van de achterramen. Ook meet ik spanning op de motortjes zelf.
Inmiddels heb ik begrepen dat de motortjes stuk zijn, en dat dit een veel voorkomend euvel bij onze Benzen is.
(Bron Hans v/d Hobbyclub)
Bedankt voor het meedenken,
Grt Walter
500SEL als nieuw project en als 2e auto omdat het een superbak is
Walter
Silver Boarder
Silver Boarder

Keer terug naar Interieur