[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hoe handrem kabel weer aanhaken? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 15:01

Hoe handrem kabel weer aanhaken?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Hoe handrem kabel weer aanhaken?

Berichtdoor iwanvv » 15 okt 2015, 15:11

Ik heb de handrem-schoenen gereviseerd (samen met de remschijven en -klauwen). Ik heb daarbij de handrem kabel midden-onder aan de auto losgegooid. Misschien was dat niet nodig, maar ik zat te pielen om bij de handremschoenen het zg. "pinnetje 114 uit de spreider 109 drukken" (zie onderwerp vervangen-remvoeringen-en-handremkabels-t10799.html) en nadat ik de kabel had losgegooid had ik meer ruimte en kwam de spreider los.
Alles weer in elkaar gezet bij de wielen (nieuwe handremschoenen met nieuwe veertjes, etc) , toen dacht ik: "nog even de handremkabel vastmaken". Lukt het niet (zie links op de foto)....Gr.%$&@.
Mijn vraag is nu hoe de losse kabel weer op de haak vast kan krijgen? Ik heb de stelschroef zo ver mogelijk losgedraaid. De veer loshalen, helpt dat? Dat is nogal een strakke veer en lastig voor mij los te gooien. Of moet alles bij het wiel weer open en los (t/m met de handremschoenen en spreider)? Hoop niet het laatste...
Is er een truc?
Bij voorbaat dank!
Iwan
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
iwanvv

Re: Hoe handrem kabel weer aanhaken?

Berichtdoor Douwe » 15 okt 2015, 16:34

Laat eens iemand op het rempedaal drukken.
Dan komen de schoenen naar elkaar toe en zou er meer ruimte op de kabel.komen.
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor ElGriffo » 15 okt 2015, 17:08

zit verder terug nog een pennetje met een splitpennetje

deze even los halen . is wel een priegel werk maar is te doen

ook helemaal terug stellen
ElGriffo

Berichtdoor iwanvv » 18 okt 2015, 00:11

Heb uiteindelijk toch maar de remklauw, remschijf, en handremschoenen weer losgegooid. Toen de handrem kabel weer eraan gehaakt en stelschroef aandraaien, en alle onderdelen weer op het wiel gezet. Was eigenlijk zo gebeurd. Je leert toch snel merk ik.

Het is trouwens erg handig om hier nu en dan wat (domme) vragen te kunnen stellen en met jullie snelle antwoorden dan verder te kunnen. Dat scheelt echt heel veel. Bedankt!
iwanvv

Keer terug naar Techniek