[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hoe verroeste remslang loskrijgen? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 14:48

Hoe verroeste remslang loskrijgen?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Hoe verroeste remslang loskrijgen?

Berichtdoor iwanvv » 07 okt 2015, 09:36

Heb weer moeite met alle roest bij mij 560SEC (jaren stilgestaan).
Ik krijg de korte flexibele remslangen voor (L en R) niet los van de remleiding. Heb paar dagen met WD40 voorbehandeld, maar ze zitten allebei muurvast. Ben bang om de kleine moer 11 (bovenop) "rond" te draaien met de steeksleutel.
Tips?
Domme vraag misschien, maar kun je de leiding net boven de moer bv. afzagen en een nieuwe moer erop doen? Of moet je dan de hele leiding vervangen?
iwanvv

Re: Hoe verroeste remslang loskrijgen?

Berichtdoor sebastiaan380se1980 » 07 okt 2015, 10:35

Ik zou het niet met een steeksleutel proberen de kans dat je de boel doldraait is groot.

Zijn speciale remleidingsleutels te krijgen is een soort ringsleutel maar dan met een geleuf erin kost misschien een 10tje.

Over het doorzagen zou ik niet weten.
sebastiaan380se1980

Berichtdoor TeunBong » 07 okt 2015, 11:29

Remleidingsleutel zal ook lastig gaan.
Gebruik een griptang of verwarm de aansluiting (inductie bijv).
TeunBong
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Douwe » 07 okt 2015, 12:35

Ik zou een open ringsleutel zien te verkrijgen.
Dan de boel wat warm stoken en proberen lis te draaien.
Het helpt soms ook om de verbinding even tussen twee hamers te kloppen.
De slang zal vermoedelijk toch vervangen worden dus die eerst even afknippen.
Dan is de druk van de leiding.
Lukt dit alles niet dan kan je hem altijd nog net boven de koppeling afzagen en nieuwe nippels er op plaatsen.daarna heb je wel een leiding pons set nodig
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
LPG: Ja

Berichtdoor Gerko » 07 okt 2015, 12:47

Het is geen moer maar een wartel. Aan je leiding zit een flensje die door de wartel opgesloten wordt. Afzagen kan maar dan moet je een nieuwe wartel en flens eraan maken. Je moet dan wel weten waar je mee bezig bent!

Meestal wil het wel met een griptang of met een speciale griptang daarvoor. Met warm stoken zou ik oppassen er zitten wel een rubber remslang aan. Het kan ook nog zijn dat de leiding in de wartel vastgeroest zit dan de andere kant loshalen en de hele slang meedraaien
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SDL
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek