W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 16 okt 2018, 15:26

hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 09 maart 2015, 21:38

ok, ik was helemaal vergeten dat ik dit morgen niet ga testen want moet bij mijn vriendin langs in Amsterdam in de Ziggo dome ;-)

Ga woensdag dan even naar de ontsteking kijken.......

Ga ook Iggy even contacten. Heb al eens eerder contact met hem gehad voor het verversen van mijn remolie.
Brown
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 31 aug 2012, 13:39
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Brown
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W201 190E 2.0
W124 230E
Kia Rio 1.1 CDRi 2012


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 16 maart 2015, 20:25

ok, wel contact met Iggy gehad en daar ga ik binnenkort langs. maar ben intussen wel wat verder gekomen. heb een leen leerlauf en een leen leerlaufmodule erin gehangen en dat doet hij hetzelfde. dus koud rond de 1000 en bij hele hete motor terug naar rond de 600 toeren en wat schudden van het blok.

ik heb de kap en rotor bekeken en zie geen bijzonderheden. ik heb met draaiende motor de bougiekabels 1-voor-1 los getrokken en ze vonken gewoon. helaas heb ik dit niet met hete motor gedaan want zou het zomaar zo kunnen zijn dat 1 bougie niet lekker meer werkt bij hete motor?

anyway, ben erachter gekomen dat ik niet het juiste materiaal heb om alle bougies eruit te halen. heb er 2 uitgehaald waarvan 1 er nog perfect uitzag en de andere een stuk zwarter (maar niet nat).

iemand een tip welke bougies goed zijn? dan ga ik een setje kopen.
Brown
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 31 aug 2012, 13:39
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Brown
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W201 190E 2.0
W124 230E
Kia Rio 1.1 CDRi 2012


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor W126ortaoren » 16 maart 2015, 21:04

Bij steronderdelen.nl kan je de juiste bestellen. Koud moet hij toch rond de 1000 draaien. Ik dacht 950

Veel succes nog ;) mvg ibrahim
W126ortaoren
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 161
Geregistreerd: 31 aug 2014, 13:34
Woonplaats: Gent belgie / terneuzen zeeland
Roepnaam: ibiii
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 500SE


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 16 maart 2015, 23:15

thanx. langzaam maar zeker, en met flink wat hulp van dit forum en haar vrienden, kom ik er wel. we sluiten steeds meer uit en dat is goed. ik heb (niet bij steronderdelen) een setje nieuwe bougies besteld.

als dit opgelost is, dan gaan we aan de airco werken.
Brown
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 31 aug 2012, 13:39
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Brown
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W201 190E 2.0
W124 230E
Kia Rio 1.1 CDRi 2012


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Douwe » 17 maart 2015, 08:33

Dan hoop ik dat je de juiste type bougies hebt gekregen
als dat niet zo is horen wij vanzelf dat je onderweg tot stil stand bent gekomen
de meeste autoshops verkopen je namelijk net het verkeerde type
en hier mee brand je de ontsteking kapot :handgestures-thumbup:
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor TeunBong » 17 maart 2015, 09:31

Wwlke bougies heb je nu?
Avatar gebruiker
TeunBong
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1870
Geregistreerd: 16 nov 2011, 22:21
Woonplaats: Odijk
Roepnaam: Teun
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Wolf in wolfskleren: 500SE Met tegenwoordig 5 liter motor.
560SEL


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 17 maart 2015, 12:52

er zitten nu Bosch in, volgende mij de wd7c maar zit nu niet bij de auto.

ik heb NGK BP6ES besteld? niet goed dan... kan nog annuleren....
Laatst bijgewerkt door Brown op 17 maart 2015, 13:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Brown
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 31 aug 2012, 13:39
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Brown
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W201 190E 2.0
W124 230E
Kia Rio 1.1 CDRi 2012


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor TeunBong » 17 maart 2015, 12:54

Ngk bp6es zonder de r van weerstand.
Als ik mij niet vergis.
Avatar gebruiker
TeunBong
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1870
Geregistreerd: 16 nov 2011, 22:21
Woonplaats: Odijk
Roepnaam: Teun
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Wolf in wolfskleren: 500SE Met tegenwoordig 5 liter motor.
560SEL


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 17 maart 2015, 13:02

sorry, tikfout.. inderdaad zonder R!
Brown
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 31 aug 2012, 13:39
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Brown
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W201 190E 2.0
W124 230E
Kia Rio 1.1 CDRi 2012


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 17 maart 2015, 13:05

en de champion N281YC ? ook goed toch?
Brown
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 31 aug 2012, 13:39
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Brown
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W201 190E 2.0
W124 230E
Kia Rio 1.1 CDRi 2012


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 23 maart 2015, 01:16

ok, ik sta nu op het punt de champions te gaan bestellen.

iemand die dit onverstandig vindt?
Brown
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 31 aug 2012, 13:39
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Brown
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W201 190E 2.0
W124 230E
Kia Rio 1.1 CDRi 2012


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 27 maart 2015, 14:40

ok, de champignonnen zijn binnen. ga, als het ietsjes warmer is, ze proberen te vervangen en dan meld ik me weer terug of het iets geholpen heeft.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Brown
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 31 aug 2012, 13:39
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Brown
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W201 190E 2.0
W124 230E
Kia Rio 1.1 CDRi 2012


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 27 maart 2015, 21:31

ok. de kampioenen zitten er met wat moeite allemaal in. het lijkt net alsof de auto nu wat pittiger is maar dat kan ook gewoon psychologisch zijn. wat niet psychologisch is, is dat hij nu 1100 toeren stationair draait. ook met een andere leerlauf en leerlauf module.

we gaan weer verder.
Brown
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 31 aug 2012, 13:39
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Brown
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W201 190E 2.0
W124 230E
Kia Rio 1.1 CDRi 2012


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 27 maart 2015, 22:06

vraagje over de bougiedoppen. Omdat bij de geinstalleerde bougies geen doppen zaten heb ik ze van mijn nieuwe er ook afgehaald. zou het kunnen dat de doppen er wel op horen te zetten? beschadig ik de bougiekap/kabel als ik het probeer met bougiekap?
Brown
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 31 aug 2012, 13:39
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Brown
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W201 190E 2.0
W124 230E
Kia Rio 1.1 CDRi 2012


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor GekkeHenkie » 27 maart 2015, 22:48

Met doppen bedoel je het gedeelte wat boven op de bougie geschroefd zit? Je bougiekabel moet vast klemmen. Er is duidelijk verschil en dat voel je wel mee erop monteren.
GekkeHenkie
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 16 jan 2013, 14:12
Roepnaam: Thijs
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: S124 250TD


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 27 maart 2015, 23:09

ja, die dingen bedoel ik.

maar moeten die dingen er op zitten of niet? op de oude bougies zaten ze niet....

en mijn vraag is, kan ik ze ongestraft er even opzetten of sloop ik dan mijn bougiekabels als ze er eigenlijk niet op horen?
Brown
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 31 aug 2012, 13:39
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Brown
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W201 190E 2.0
W124 230E
Kia Rio 1.1 CDRi 2012


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor ElGriffo » 27 maart 2015, 23:21

Eraf laten dus. , de bougiedop klemt zich vast op het schroefdraad van de bougie .
De diameter van hef dopje is te groot voor de dop
ElGriffo
 


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 27 maart 2015, 23:33

thanx... en we gaan weer verder.
Brown
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 31 aug 2012, 13:39
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Brown
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W201 190E 2.0
W124 230E
Kia Rio 1.1 CDRi 2012


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Leeflang » 28 maart 2015, 02:31

Effe in de bougiedoppen kijken, dan zie je vanzelf of het past zonder of met dopje.

bougiedoppen.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6129
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor 560snel » 12 apr 2015, 13:09

gisteren was brown even bij mij voor wat controles, heb de testkast eraan gehangen en zag er allemaal aardig uit dus geen enorme vacuumlekken of zo.
bougiekabels doorgemeten en de eerste twee hadden al meer als 200 kohm dacht ik, is nog een wonder dat ie er op loopt zou je zeggen.
daarna beetje met de co gespeelt en de toeren lopen mooi terug maar door de slechte doppen heb ik hem iets terug gedraaid anders wil hij bijna afslaan als je afremt voor een stoplicht of zo. als dit gemaakt is zal dat weg zijn lijkt me.

ik denk als de nieuwe doppen erop zitten en hij is goed afgesteld op co dat hij weer top is!
Avatar gebruiker
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 942
Geregistreerd: 17 jan 2011, 22:11
Woonplaats: In een mooie stad achter de duinen
Roepnaam: Iggy
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Renault Trafic 2.5DCi
W201 190E 2.6 sportline
W107 450SL
W107 560SL
Kymco People S 200i
zundapp ks 175

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast