[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
hydraulische klepstoters M117 : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 29 maart 2024, 07:38

hydraulische klepstoters M117

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

hydraulische klepstoters M117

Berichtdoor Karelvp » 22 jun 2009, 23:09

Hallo collega's,
Wij rijden sinds juni 2008 een 500SEC bj '83, op gas. In laten bouwen bij HPO in Oostelbeers. We zijn er goed tevreden over. Ook over rijden op gas trouwens. Nog geen problemen gehad. De klok staat op 223 K, maar dat zegt me niet zoveel als je hoort hoe makelijk tellerstand terug te zetten is.:huh:
Recentelijk gas systeem laten afstellen bij erkend gasbedrijf. Motor loopt nu weer een stuk mooier. Ik kreeg echter te horen dat de kleppen gesteld moeten worden.
Op het forum al diverse artikelen gelezen over de klepstellen/hydraulische stoters van een M117.
Maar; hoe kan ik de speling controleren of controleren of de hydraulische stoters "op" zijn? Kun je het merken/horen/voelen aan de motor?
Wat moet de klepspeling zijn?
Als het versleten werk is hoe kan het probleem dan het beste tackelen?
Wat zijn gevolgen voor de motor?
benieuwd naar jullie reactie.
Groet,
Karel
Karelvp
 

Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten