het grote probleem is met hpf is dat je bijna nergens terecht kunt voor service. en tot voor kort waren de veerpoten niet te reviseren.
een goed werkend hpf systeem is zon verschil met reguliere vering dat kan je gewoonweg niet met elkaar vergelijken.
om een voorbeeld te geven balboa vond de vering wel behoorlijk van zijn eigen auto dacht hij terwijl ik het idee had dat mijn ingewanden in een blender zaten. totdat we de andere wagen namen.
ik reed met balboa in die andere met een gangetje of 60 over vluchtheuvels (bij balboa miss 15km)en als je een kop koffie in je hand zou hebben zou de koffie er nog in zitten. helaas snap je dat denk ik alleen maar als je er echt in zit.
het nadeel van hpf is het redelijk dure onderhoud, vaak doordat er niet goed mee omgegaan wordt en meestal is er een hoop achterstallig onderhoud. omdat ze niet weten wat je er mee aan moet.
simpele tests om uit te voeren zijn:
-blijft het rode lampje branden?
-als het lampje niet brand gaat het aan als je aan de knop trekt?
-als het lampje uit is en je zet de auto in de hoogste stand moet hij stationair binnen 30 seconden omhoog gekomen zijn.
-je kan met lopende motor met open klep thv de radiator gaan zitten, de auto zakt in en moet direkt met stationair omhoog komen. hoe vaker dit achter elkaar kan hoe beter.
-test dit voor en achter dus ook bij kofferbak doen.
-maak een proefrit met vluchtheuvels deze moeten "glad gestreken" worden, is dit niet het geval zijn de bollen rot.
helaas kan je aan de hand van deze test niet zeggen wat er aan de hand is maar krijg je wel een indicatie of er werk aan de winkel is.
onderdelen van hpf zijn duur onderhoud is duur maar als je dat niet erg vind zal je beloond worden met een auto waar je nog nooit zo lekker in hebt gereden, een vliegend tapijt