W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 21 sep 2018, 10:58

inhouden bij 2000 toeren

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

inhouden bij 2000 toeren

Berichtdoor 126 » 03 dec 2012, 19:57

Heb onlangs de APK gehad en dus ook de co was goed afgesteld volgens de garage.,ook op benzine!
Heb niet gevraagd wat deze was trouwens.
Het probleem is dat de auto goed oppakt met optrekken tot ca 2000 toeren is er niets aan de hand ,maar dan houdt ie in als ik gas bij wil geven dan slat de economy meter helemaal in het rood.
Als ik de kickdown wil gebruiken gebeurt er ook niets.
Op benzine gaat ie als een speer.
Kan de verdamper kapot zijn? :sick:
Ik merk dat er ontzettend veel witte rook vrijkomt ook als de motor warm is na 30 km rijden.
Auto verbruikt een klein beetje koelvloeistof.
Doe maar gek gewoon kan altijd nog!
Aso bakken bestaan niet,aso rijders wel!
Avatar gebruiker
126
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 22 mei 2012, 18:29
Woonplaats: Venlo
Roepnaam: Frank
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai Tucson 2.7 V6 LPG3


Re: inhouden bij 2000 toeren

Berichtdoor Binsbergen » 03 dec 2012, 21:03

Koppakking misschien?
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Avatar gebruiker
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1593
Geregistreerd: 28 jul 2010, 09:16
Woonplaats: NW Veluwe
Roepnaam: Remco
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Range Rover TDV6
Mercedes S211 320CDI
Hobby: Alfa Romeo 164 3.0 V6 Super
Hobby: Pontiac Fiero V6 (nu met V8 350 motor)
Hobby: Peugeot 405 MI-16 type 1


Re: inhouden bij 2000 toeren

Berichtdoor Douwe » 03 dec 2012, 21:40

rookt hij ook op benzine of alleen op LPG
want op LPG willen ze wel heel erg dampen zo erg dat je een hele straat vol mist kan zetten
en dan hoeft er nog niks aan de hand te zijn
mogelijk dat het co niet optimaal staat
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: inhouden bij 2000 toeren

Berichtdoor Jeroen500SEC » 03 dec 2012, 22:13

Het kan wezen dat ze de stelschroef hebben bij gedraaid van de verdamper.
Geknepen om de co goed te krijgen,en dat hij nu te weinig gas krijt.

Groet Jeroen
Jeroen500SEC
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 185
Geregistreerd: 10 mei 2010, 23:48
Woonplaats: Tuk
Roepnaam: Jeroen
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W208 clk200 1999


Re: inhouden bij 2000 toeren

Berichtdoor ElGriffo » 03 dec 2012, 22:30

Wat ik niet helemaal begrijp of dit alles na de APK is gekomen of dat het daarvoor zo was en
dat bij de APK het CO is gecontroleerd en daardoor uitgesloten kan worden ?
ElGriffo
 


Re: inhouden bij 2000 toeren

Berichtdoor Leeflang » 03 dec 2012, 22:38

Het zou natuurlijk ook gewoon aan het intreden van de winter kunnen liggen.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6118
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: inhouden bij 2000 toeren

Berichtdoor Peter 500SEC » 03 dec 2012, 22:40

In deze koude dagen is de aangezogen lucht veel zuurstofrijker, kan dit er iets mee te maken hebben ?
groetjes
Afbeelding
Peter 500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4045
Geregistreerd: 10 sep 2011, 21:27
Woonplaats: Duiven / Gld.
Roepnaam: Peter
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: MB 200 SLK


Re: inhouden bij 2000 toeren

Berichtdoor ElGriffo » 03 dec 2012, 22:50

Of bevriezing van je verdamper
ElGriffo
 


Re: inhouden bij 2000 toeren

Berichtdoor Leeflang » 03 dec 2012, 23:14

Exact, en een hele berg condens zolang de uitlaat nog steenkoud is.
Als je de witte walm niet of nauwelijks kunt ruiken is er niets aan de hand.
Ruikt de damp zoet, dan is het koelvloeistof en dan is er wel wat aan de hand.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6118
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: inhouden bij 2000 toeren

Berichtdoor BenzHans2 » 03 dec 2012, 23:31

Dit probleem horen we regelmatig.
Sommige slimmerds zetten de CO onder een half %, omdat de steekproefhark soms moeilijk doet.
Hierdoor loopt hij stationair nog wel goed, maar belast als een krant.
aangezien hij dit alleen op gas doet, kan het niet anders.

De witte rook is heel normaal bij de benzen op gas.
Verbrandingstemp. ligt hoger, dus temp. in de auspuff is ook wat hoger.
ierdoor heb je meer condensvorming, totdat de uitlaat helemaal warm is.
Hij zal dus redelijk blijven dampen.
Avatar gebruiker
BenzHans2
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3522
Geregistreerd: 02 jun 2008, 22:01
Woonplaats: De Glind
Roepnaam: Hans
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Mercedes sprinter
Ford LTD country wagon squire 1971


Re: inhouden bij 2000 toeren

Berichtdoor 126 » 04 dec 2012, 09:25

Goedenmorgen
1-Het probleem met de witte rook is er ook als de motor warm is.
2-Bij de APK hebben ze nergens aan gedraaid
3-Het probleem was al voor de APK
4-Bevriezing heb ik nog niet kunnen constateren :!:
5-Op benzine rookt ie een heel stuk minder.
6-Op benzine heb ik geen klachten,dan accelereert de motor in alle toerentallen en werkt de kick down zo als het hoort.
7-De koppakking zou best wel eens op kunnen zijn de teller geeft 420 000 aan en ik weet totaal geen historie van de auto.
maar dan zou ik op benzine ook klachten moeten hebben toch :?:
8-bougies,verdelerkap,rotor zijn in juli vernieuwd ca 2000 km mee gereden,ontsteking is ook afgesteld en toen liep de auto op benzine ineens als een F1 wagen.Maar op gas bleef het k..te rijden,maar heb sindsdien geen backfire,s meer gehad.
Doe maar gek gewoon kan altijd nog!
Aso bakken bestaan niet,aso rijders wel!
Avatar gebruiker
126
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 22 mei 2012, 18:29
Woonplaats: Venlo
Roepnaam: Frank
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai Tucson 2.7 V6 LPG3


Re: inhouden bij 2000 toeren

Berichtdoor Douwe » 04 dec 2012, 17:58

dan zou ik eens contact opnemen met een gas boer en deze je verdamper laten controleren
mogelijk heeft deze inwendige koelvloeistof lekkage en veroorzaakt die het probleem
maar op LPG dampen de wagens zo wie zo wit
alleeen het accelereren probleem het kan een verlopen stel schroef zijn in de slang
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: inhouden bij 2000 toeren

Berichtdoor 126 » 04 dec 2012, 18:08

Hallo Douwe
Ga ik maar eens doen,effe laten afstellen of nieuwe verdamper mocht het nodig zijn :sick:
Doe maar gek gewoon kan altijd nog!
Aso bakken bestaan niet,aso rijders wel!
Avatar gebruiker
126
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 22 mei 2012, 18:29
Woonplaats: Venlo
Roepnaam: Frank
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai Tucson 2.7 V6 LPG3


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast