Mijn 500SE loopt niet op benzine teminste niet als ik de auto probeer te starten..Als ik onder het rijden overschakel naar benzine blijft ie hoger in toeren wel lopen..
Ik wil de zaak toch graag aan het lopen hebben zoals het moet..netjes 600-700 toeren of wat ik mooi vind lopen.
Het is een 8-81tiger en niet met de electronische klep zoals de LE en Motronic systemen van Opel ook hebben maar met die stel schroef.
Nu is mijn tank leeg of bijna leeg en heb ik der wat oude (half jaar zeker) benzine ingekiept die nog in mijn andere auto zat die ik plat heb geduwd en viel me op dat de vulpijp enorm geroest is..dus zal de brandstof filter ook wel dicht zitten of bijna dicht zitten.
Nu heb ik vandaag 2,5 uur lang liggen te klote om een vacuĆ¼m slang te vervangen...Ik hoorde het sissen toen de auto stationair liep en op een gegeven moment hoorde ik dat het slangetje lekte wat op de vaccuum vervroeger zit lek was...
Dus ik haalde dat slangetje los en had het gelijk helemaal in de hand....Oefff dat zit echt....pfff verstopt ik heb wel een paar minuten moeten zoeken met een zaklamp eer dat ik het pijpje gevonden had...Maar het zit minden in het blok onder het inlaatsysteem ver weg geduwd onder de gasklep en je moet het der vanaf de zijkant opsteken...En das maar lastig als je die spinnenkop enz compleet moet uitbouwen dat had ik bijna gedaan als ik nog langer had moeten kloten had ik dat allemaal weg gehaalt..
Maar nu mij vraag die stuwklep druk is rustig omlaag en die komt heel langzaam omhoog is dit normaal..
Deze is trouwens omgebouwd voor LPG zitten gaten in en die plastic flap zit derop...en die plaat is nog 100% recht..
Hoe snel moet die stuwklep omhoog gaan als je um met de hand indrukt..