[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
KE-Jetronic : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 01:29

KE-Jetronic

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

KE-Jetronic

Berichtdoor Ben.N » 06 feb 2013, 20:30

Mijn 500SE loopt niet op benzine teminste niet als ik de auto probeer te starten..Als ik onder het rijden overschakel naar benzine blijft ie hoger in toeren wel lopen..

Ik wil de zaak toch graag aan het lopen hebben zoals het moet..netjes 600-700 toeren of wat ik mooi vind lopen.

Het is een 8-81tiger en niet met de electronische klep zoals de LE en Motronic systemen van Opel ook hebben maar met die stel schroef.

Nu is mijn tank leeg of bijna leeg en heb ik der wat oude (half jaar zeker) benzine ingekiept die nog in mijn andere auto zat die ik plat heb geduwd en viel me op dat de vulpijp enorm geroest is..dus zal de brandstof filter ook wel dicht zitten of bijna dicht zitten.

Nu heb ik vandaag 2,5 uur lang liggen te klote om een vacuĆ¼m slang te vervangen...Ik hoorde het sissen toen de auto stationair liep en op een gegeven moment hoorde ik dat het slangetje lekte wat op de vaccuum vervroeger zit lek was...
Dus ik haalde dat slangetje los en had het gelijk helemaal in de hand....Oefff dat zit echt....pfff verstopt ik heb wel een paar minuten moeten zoeken met een zaklamp eer dat ik het pijpje gevonden had...Maar het zit minden in het blok onder het inlaatsysteem ver weg geduwd onder de gasklep en je moet het der vanaf de zijkant opsteken...En das maar lastig als je die spinnenkop enz compleet moet uitbouwen dat had ik bijna gedaan als ik nog langer had moeten kloten had ik dat allemaal weg gehaalt..

Maar nu mij vraag die stuwklep druk is rustig omlaag en die komt heel langzaam omhoog is dit normaal..
Deze is trouwens omgebouwd voor LPG zitten gaten in en die plastic flap zit derop...en die plaat is nog 100% recht..

Hoe snel moet die stuwklep omhoog gaan als je um met de hand indrukt..
Ben.N
 


Re: KE-Jetronic

Berichtdoor Ben.N » 06 feb 2013, 20:49

Het oude slangetje brak in stukken toen ik weer terug wilde zetten met goede zachte hoekjes die je over de vaccuumslang heen steekt en dan op de pijpjes die op je inlaat en verdeler zitten.

Ik zal morgen eens de aan en afvoer slangen losdraaien en de zaak op contact zetten en kijken of der saus komt.

Ik neem aan dat der ff benzine moet komen totdat de zaak op druk is dit via een relais geschakelt is wat zodra de motor niet loopt de pomp stil gooit i.v.m. met ongevallen en lopende pomp,alleen ff de zaak op druk zetten en dat de pomp stil houden todat de motor loopt?

Niet dat ik op benzine wil rijden maar ik wil wel hebben dat het benzine systeem goed werkt voor het geval der wat met het LPG systeem is.

Die stuwklep/luchweger gaat heel gemakkelijk omlaag maar komt vrij langzaam omhoog is dit normaal?
Heb geen ervaring met het mechanische brandstofsysteem enkel met L en LE jetronic en Motronic.
Ben.N
 


Re: KE-Jetronic

Berichtdoor Douwe » 07 feb 2013, 11:39

het is ook niet ondenkelijk dat als je veel korte afstanden hebt gereden dat bepaalde slangen die van af de kleppen deksels komen vol met slutch zitten
dit kan zelfs zo ver komen dat het ook de slangen verstopt die aan je stationair stelschroef zitten
maar het is ook niet onmogelijk dat je waspotje defect is geraakt en de gehele lucht door voer heeft dicht gezet
dit heeft namelijk op LPG geen invloed
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: KE-Jetronic

Berichtdoor Ben.N » 07 feb 2013, 13:21

Heb gisteren vluchtig wat gelezen over K/KE jetronic opzich is het een vrij simpel systeem de stuwschijf word omlaag gedruk door de langsstromende lucht en dierdoor word een pal in de spinnenkop bewogen waardoor de brandstof naar de injectors word gestuurt.

Lekker simpel systeem zonder veel poespas...

Zal me als ik tijd heb me der eens verder in verdiepen...Veel is der niet mis,toen de luchtfilter deraf was stond ik verstelt hoe mooi droog alles was en ik ga dervan uit dat der niet veel mis omdat ie wel op benzine loopt bij meer als 1500 toeren..

Zal eens beginnen met verse benzine en kijken op de pomp voldoende geeft stap voor stap aanpakken,in feite is dit geweldig je hoeft geen brandstof injectoren stil te zetten zoals bij de electronische systemen enkel je pomp relais af te sluiten en je benzine systeem is lam.
Ben.N
 


Re: KE-Jetronic

Berichtdoor Douwe » 07 feb 2013, 15:26

jij hebt daar inderdaad een heel mooi mechanich systeem
voor ook de stationair loop van de motor op benzine zit een was potje op die als een auto choke werkt (als hij nog werkt)
en een stationair stel schroef voor het stationair op benzine af te stellen
let wer wel even op dat als je het stationair van d ebenzine verandert je daarna ook het co zal moeten controleren
van zo wel benzien als LPG
en wat je het beste kan doen is zorgen dat hij op benzine eerst perfect gaat lopen en dus ook de stationair perfect hebt
en daarna de LPG instalatie bij stellen tot deze goed is :)
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten

cron