[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Lokatie's Chassisnummer / VIN nummer : Algemene vragen over jouw auto

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 21:28

Lokatie's Chassisnummer / VIN nummer

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Neerven

Lokatie's Chassisnummer / VIN nummer

Berichtdoor DannyC » 17 mei 2013, 15:21

Waar in de Mercedes staat het Chassisnummer ingeslagen?
Ik heb een chassisnummer ingeslagen onder de motorkap en op het typeplaatje.
Ik heb ook het chassisnummer op een sticker in de kofferbak staan.
Zijn er nog meer lokatie's waar het chassisnummer te vinden is?
DannyC

Re: Lokatie's Chassisnummer / VIN nummer

Berichtdoor Felix » 17 mei 2013, 18:41

Waarom is dit van belang?
Mercedes Benz 500SEL 1986 surfblau
Felix
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor ElGriffo » 17 mei 2013, 18:51

Snap ook de toegevoegde waarde niet ?

Of vraag je het omdat je twijfelt aan je authenticiteit van je wagen ?

Als dat zo is dan kun je ook via het motor en baknummer achter een chassisnummer komen
ElGriffo

Berichtdoor Vlim » 17 mei 2013, 19:10

Het chassisnummer is zo'n beetje door heel de auto heen te vinden, dat maakt het omkatten gelukkig wat lastiger dan de meesten denken :mrgreen:
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Bouwjaar: 1983
LPG: Nee

Berichtdoor Felix » 17 mei 2013, 19:52

El Griffo, Vlim en ondergetekende hebben altijd dezelfde gedachten bij een dergelijke vraag viel mij eerder al op. :mrgreen: :mrgreen:
Felix
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor DannyC » 17 mei 2013, 22:17

Omdat ik graag wil controleren of alles bij elkaar hoort en klopt.
De simpele controle is gebeurt. DIe heb ik ook genoemd.
Verder zit er denk ik een andere motor in. Volgens EPC moet er een andere in zitten.
Wist niet dat het z'n rare vraag zou zijn.
DannyC

Berichtdoor ElGriffo » 18 mei 2013, 19:47

Stuur je motornummer en chassisnummer maar eens in een mail , krijg je 2 wagenkaarten van me :D
ElGriffo

Berichtdoor DannyC » 20 mei 2013, 16:41

El Griffo, dat snap ik. Ik heb mijn wagenkaart via Mercedes programma gezien.
Maar omdat er een andere motor in zit en ik doende was met alles te controleren stelde
ik enkel de vraag waar ik nog meer kan controleren aan de hand van chassisnummer.
Ik heb een sticker in mijn kofferbak tegen de bovenzijde, waar het nummer op staat.
Ik weet ook het typeplaatje en ingeslagen chassisnummer te vinden.
Als niemand me verder kan helpen mag dit topic op slot.
Heb inmiddels een mail verstuurd naar Mercedes Nederland.
DannyC

Berichtdoor ElGriffo » 20 mei 2013, 17:04

Wat is dan de rede waarom je een mail naar MBNL stuurt ?
ElGriffo

Berichtdoor DannyC » 20 mei 2013, 17:11

Met de vraag waar ik buiten genoemde locatie's nog een chassisnummer kan controleren en
de vraag over historie van de auto aangezien deze in 2006 is ingevoerd vanuit Duitsland.
ElGriffo kun jij aan de hand van het motornummer nakijken bij welke auto chassisnummer de motor hoort?
Groeten Danny
DannyC

Berichtdoor ElGriffo » 20 mei 2013, 17:13

Moet je hem even per mail versturen

Doe er dan ook je chassisnummer bij
ElGriffo

Berichtdoor DannyC » 04 jun 2013, 09:29

Vandaag de auto naar de RDW gebracht voor een uitgebreid onderzoek!
Indien ik vandaag weet wat er aan de hand is dan schrijf ik een stuk op dit forum waar we allemaal
iets aan kunnen hebben bij de aanschaf van een W126.

Groeten Danny
DannyC

Berichtdoor Felix » 04 jun 2013, 12:43

Vermoed je dat deze auto omgekat is?
Felix
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor DannyC » 04 jun 2013, 13:00

Ik vermoed van wel. Denk dat de auto waar ik nu in rijd officieel zou zijn uitgevoerd.
DannyC

Berichtdoor DannyC » 04 jun 2013, 14:14

Ik mag de auto nu gaan halen er stond inderdaad een ander vinnummer in. RDW heeft er een nieuwe ingezet.
Waarschijnlijk is dit gedaan om belastingvrij te kunnen rijden. Ik mag hem houden echter is hij nu niet meer belasting vrij :-( Nu moet ik gaan nadenken of ik hem nog wil en kan blijven rijden. Hij was voor de hobby (zondagen).
Ik schrijf binnenkort mijn gehele verhaal hier maar ben blij dat ik hem niet kwijt ben:)
DannyC

Berichtdoor DannyC » 15 jun 2013, 12:08

Zoals gezegd het gehele verhaal.
Particulier kocht ik een W126 280SE met bouwjaar 1980. Nadat ik hem twee keer had gezien, had proefgereden en het chassisnummer had gecontroleerd op het type plaatje, schutbord en op de originele fabriekssticker achter in het koffer ben ik akkoord gegaan en heb de auto gekocht. Vermelding van de eigenaar was wel dat ik hem nog moest laten omkeuren van gas naar benzine. Nadat ik dit nagevraagd had bij de RDW zou me dat 55 euro gaan kosten dus onderhandeld in de prijs en de auto gekocht.

Direct een afspraak gemaakt bij de RDW. Hier zei de keurmeester dat er vermoedelijk nooit gas in de auto had gelegen. Omdat hij het niet vertrouwde en verder ook niets kon vinden moest ik een afspraak maken voor een LIV keuring.
Zo gezegd zo gedaan en de auto voor een dag ter onderzoek aangeboden bij het RDW.

In de tussentijd had ik zelf ook al enig onderzoek gedaan op mijn werk en middels een forumlid heb ik via het motornummer de wagenkaart opgevraagd bij Mercedes Nederland (dank daarvoor!). Ik kreeg toen een wagenkaart die volledig paste bij mijn auto echter met een compleet ander chassisnummer en bouwjaar. Bouwjaar betrof nu 1988.
De auto die ik had gekocht was vorig jaar september uitgevoerd op papier. Omdat de auto niet van diefstal afkomstig was en de identiteit was achterhaald werd er door de RDW het originele chassisnummer ingeslagen ( in de kofferbak) en werd het oude nummer doorgekrast. Eerste tenaamstelling in Nederland is nu 1990.

Ik hoop dat niemand dit overkomt en ik ben een wijze levenservaring rijker.
De auto gaat nu voor een spotprijs weg want het kost me elke dag geld nu.
Ik maak veel verlies! De auto is echt goed en niet rot. Mocht je interesse hebben kijk dan even bij te koop.

Groeten Danny
DannyC

Berichtdoor Neerven » 15 jun 2013, 14:00

Balen man! :ohmy:
Neerven
Moderator
Moderator

Roepnaam:
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee