[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Loopt niet met koude motor : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 16:51

Loopt niet met koude motor

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

Loopt niet met koude motor

Berichtdoor 10rob01 » 17 jan 2012, 13:19

Hoi alle club leden,

Ik heb nu een maand of drie een 280SE uit 85 op LPG automaat.
Hij start op benzine en als je gaspedaal bedient schakelt hij over op gas.
Dan is het ook direct stotteren en stoten en afslaan.
Wat ik al heb gedaan: rotor, verdelerkap, bougies, kabels, kleppen gesteld, vacu controle.
Ik moet altijd het gas erop houden anders slaat hij af. Als de motor warm is dan blijft hij wel lopen maar niet perfect.
Op benzine loopt ie goed, geen probleem.
Ben bij een LPG inbouwbedrijf geweest en deze heeft hem niet goed kunnen afstellen, wist nog wat lekkende injectorrubbers te vinden dmv remmenreiniger erop te spuiten bij draaiende motor.(dan hoor je het toerental omhoog gaan en weet je dat dit brandbare goedje naar de cilinder wordt ingezogen en daar verbrandt).
Dus dat wil zeggen dat je op iedere cilinder een andere mengverhouding hebt en dus slecht lopen.
Deze injectorrubbers heb ik vervangen.
Het probleem is nog niet verdwenen maar ik ga vrijdag weer naar mijn LPG monteur. Hopelijk gaat hij het wonder verrichten anders word ik langzaam #@#$%$
Ik ben door mijn fantasie heen,
Als iemand nog iets anders weet, graag???

Groet Rob
10rob01

Re: Loopt niet met koude motor

Berichtdoor MuktaII » 17 jan 2012, 17:45

Hoi Rob,

heb je je CO gecontroleerd? en is de verdamper goed afgesteld? Dan uiteraard ook nog verder kijken naar vacuumlekken, bv het rubber onder je spinnekop, of wellicht heb je een backfire gehad (kan ook een kleine zijn geweest) waardoor je stuwschijf krom is getrokken.
En als goed alternatief als je er niet meer uit komt: de Hobbyhut in Zutphen, 'even' langs gaan bij Hans en Danker ..... B)

S6!!
Nothing to do, nowhere to go, just be, BE HAPPY!
MuktaII
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 10rob01 » 18 jan 2012, 13:33

Bedankt voor je tips MuktaII.
Als het afstellen vrijdag geen soelaas geeft dan rest mij idd de hobbyhut nog.
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Gr. ikke
10rob01

Berichtdoor MG1 » 23 jan 2012, 21:25

Check de rechterkant, en dan met name onderaan de motor eens. Die slangen willen ook nog wel eens los gaan maar dat is slecht te zien. Eventueel kan het ook het vacuüm van automaatbak zijn, achteraan de motor rechts.

Je hebt waarschijnlijk een vacuüm lek.

succes ermee.
MG1
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Douwe » 31 jan 2012, 21:16

ik weet niet of bij jou ook over de injectors rubberen buisen lopen van injector naar injector
want deze buisen willen wel graag bij de aansluitingen van de injectoren scheuren
kijk maar in de showroom van mij
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986

Keer terug naar LPG Specifiek