Hallo Vincent,
G3 staat los van injectie of verdamper, een G3 installatie is in staat om de uitlaat emissies op LPG net zo laag te houden als die van een lambda geregeld benzine systeem. De eerste G3 installaties (begin 90er jaren van de vorige eeuwe
) hadden gewoon een verdamper met een stappenmotor en een elektronica unit die regelde aan de hand van het Lambda sonde signaal. Tegenwoordig zijn trouwens de meeste systemen wel op basis van gas injectie.
Een KDFi of Megasquirt kun je niet zomaar gebruiken om LPG te injecteren, het probleem zit (als je het vloeibaar wil injecteren) in een variabele tankdruk (afhankelijk van de temperatuur en butaan/propaan samenstelling), hiervoor zul je moeten compenseren in je injectietijd, maar de systemen zijn allemaal opgezet uitgaande van benzine dus er zit geen correctie mogelijkheid op voor tankdruk/temperatuur.
De meeste LPG injectiesystemen maken zoals al gezegd gebruik van de benzine injectie signalen en deze zijn op een K-jetronic niet aanwezig. Het installeren van een LPG injectie kan wel als het systeem alle benodigde signalen zelf meet, maar ik ken op dit moment geen systeem dat dit doet.
Ben wel heel benieuwd naar zo'n systeem dus als iemand info heeft heel graag.
De M117 koppen kunnen voor zover ik weet redelijk goed tegen LPG, maar je moet wel de kleppen (vooral van de uitlaten) af en toe kontroleren. Deze slaan namelijk wel iets in en ook met hydraulische stoters moet je dus af en toe de basis-instelling controleren en indien nodig bijstellen door andere (lees dunnere) drukstukken te monteren.
stergroetjes
Paul