W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 14 dec 2018, 11:08

LPG verdamper betere doorstroming mogelijk maken

Klusje te doen? Kijk hier hoe het moet.
Dit is dus NIET de plek om vragen te stellen!!!

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Re: LPG verdamper betere doorstroming mogelijk maken

Berichtdoor E Eco » 02 feb 2012, 19:24

Hij is idd niet snel warm maar werkt redelijk
Je moet wel eens wat :D
Mijn thermostaat zit onder de waterpomp dus hij krijgt wel iets warm water als hij koud is

Ben nog op zoek naar het meest ideale :D

Wil het liefst de waterpomp van het blok gebruiken
Die is het bedrijfs zeker
Misschien een pijpje op de pomp lassen of zo om wat koelwater uit het circuit te pakken?????????

De elektrische pompje zou ik mij niet druk over maken
Die gebruikt bijna niks en als hij blijft draaien is het ook geen ramp
Avatar gebruiker
E Eco
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 134
Geregistreerd: 08 jun 2010, 10:36
Woonplaats: Zaanstad
Roepnaam: Eric
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Zelfbouw ZZR1100 Turbo BJR 94 212PkAw/180Nm 9500rpm
GTR1400 BJR 2011


Re: LPG verdamper betere doorstroming mogelijk maken

Berichtdoor Douwe » 02 feb 2012, 20:00

ik wil de levens duur van de pomp verlengen
door hem niet onnodig te laten draaien
en zo als je zelf al zei het is een schoepen pomp die genoeg doorstroming houd ook als hij stil staat

zoals je bij mij kan zien heb ik de doorstroming naar mijn kachel en verdamper aardig groter kunnen maken
van zon 12 mm t stuk met een aftakking van 10 mm
ben ik over gegaan naar een driekwarts hoek stuk met een aansluiting van ingaant ongeveer 26 mm
1 uitgaant van zon 16 mm en 1 van 12 mm
dit is zeg maar die aan de linkerkant van het blok op de cilinderkop komt
ik heb nog een idee want de slangtule die in het blok gedraait is ,zou desnoods ook nog voor een grotere diameter kunnen worden vervangen
het is alleen wat lastig bij komen :D :D :D
en ik denk dat ik het niet meer nodig vind zolang ik maar van de bevriesings problemen af ben
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: LPG verdamper betere doorstroming mogelijk maken

Berichtdoor E Eco » 18 feb 2012, 11:44

Hoi Douwe

De pomp uitschakelen zou ik niet doen
Heb het geprobeerd om met uitgeschakelde pomp te rijden maar dan kan je alleen maar normaal rijden
FF accelereren is er niet bij
Maar je komt wel thuis zonder problemen

Als je in mijn topic kijk kan je lezen/zien zoals ik het nu heb
viewtopic.php?f=9&t=3181&p=74975#p75020
Avatar gebruiker
E Eco
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 134
Geregistreerd: 08 jun 2010, 10:36
Woonplaats: Zaanstad
Roepnaam: Eric
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Zelfbouw ZZR1100 Turbo BJR 94 212PkAw/180Nm 9500rpm
GTR1400 BJR 2011


Re: LPG verdamper betere doorstroming mogelijk maken

Berichtdoor Douwe » 18 feb 2012, 12:33

tja ik heb je topic gevolgd
en het enigste waar ik een pomp voor nodig ben is om met koude motor doorstroming te hebben
zodat de verdamper niet bevriest
bij normaal rijd gedrag met motor op bedrijfs tempratuur is het onnodig om de pomp aan te hebben
tenzij als je extremen gaat doen zoals jij boven de 180 gaat rijden je dus heel veel gas gaat vragen
dan kan ik mij best voor stellen dat hij meer doorstroming nodig heeft dan bij normaal gebruik
maar dat zijn voor de gemiddelde rijder uitzonderlijke gevallen en dus overbodig hier rekening mee te houden denk ik dan
ik heb daarin tegen ook mijn doorstroming vergroot bij de kachel aansluiting
en heb zo doende al een betere verdeling van het hete water gekregen
alleen bij temraturen van -6 of lager werd het toch nog een probleem :D :D :D
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: LPG verdamper betere doorstroming mogelijk maken

Berichtdoor E Eco » 18 feb 2012, 16:36

Ik heb je vergrote aftakking gezien
Alle beetjes helpen ;)

Als de motor 6000 rpm kan draaien moet dat altijd kunnen en het weer moet niet een remmende vaktor zijn
Net als dat hij hoge snelheid kan rijden moet dat ook op LPG kunnen
En moet ik niet bang hoeven zijn dat ik op de grens rij dat de verdamper het niet aan kan omdat de temp daalt door het hoge gas verbruik en de afstelling verloopt
Niet dat ik erg hard rij maar moet gewoon kunnen

Rijden en nergens bij nadenken is mijn motto
Je moet al met genoeg dingen rekening houden

Misschien dat ik nog een mechanische pomp plaats ipv de elektrische i.v.m. de betrouwbaarheid
Maar daar moet ik nog ff over na denken
Voorlopig zo maar ff rijden

:D
Avatar gebruiker
E Eco
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 134
Geregistreerd: 08 jun 2010, 10:36
Woonplaats: Zaanstad
Roepnaam: Eric
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Zelfbouw ZZR1100 Turbo BJR 94 212PkAw/180Nm 9500rpm
GTR1400 BJR 2011


Re: LPG verdamper betere doorstroming mogelijk maken

Berichtdoor Wasibi » 19 feb 2012, 01:11

Ik denk dat een elektrisch pompje zoals gebuikt op de kachel van een V8 en ook vele 124, Renault's etc. langer meegaan dan de resterende levensspanne van je auto.
Die pompjes draaien continu als de auto rijdt.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1235
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam: Alex
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W123 300D (3.6 AMG) 1977
W123 250 1976
Triumph Spitfire 1973


Re: LPG verdamper betere doorstroming mogelijk maken

Berichtdoor Douwe » 19 feb 2012, 12:26

dus wat je eigenlijk zegt wasibi is dat het niet nodig is om de pomp weer uit te zetten
omdat die nagenoeg niet slijten en stuk gaan
begrijp ik dit goed
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: LPG verdamper betere doorstroming mogelijk maken

Berichtdoor Wasibi » 19 feb 2012, 13:08

Alles slijt, maar heeft het zin om een hele constructie te bedenken voor een pomp met levensduur van 10 tot 15 jaar?

Mijn idee is houdt het simpel!
Komt ook de bedrijfszekerheid ten goede ;)

Mijn pompje draait ook continu als de LPG bij staat.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1235
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam: Alex
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W123 300D (3.6 AMG) 1977
W123 250 1976
Triumph Spitfire 1973


Re: LPG verdamper betere doorstroming mogelijk maken

Berichtdoor Douwe » 19 feb 2012, 13:15

tja als je het inderdaad het zo bekijkt
dan zou ik het ook niet doen
en ik denk er ook hard over om het zo te laten als ik het nu heb
dus dat de pomp draait als de motor op LPG loopt
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: LPG verdamper betere doorstroming mogelijk maken

Berichtdoor E Eco » 19 feb 2012, 13:18

Ik had ergens gelezen dat 10.000 uur draaitijd opgegeven word dus langer is goed mogelijk

Is hij iedere dag 1 uur en 6 min gebruikt de afgelopen 25 jaar hij nu aan die 10.000uur zit :D

Heb je een nieuwe zou ik mij niet druk maken :lol:

Je heb ook nog verschillende grote uitvoeringen
De Mercedes kachel pomp is 1 van de kleinste
Avatar gebruiker
E Eco
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 134
Geregistreerd: 08 jun 2010, 10:36
Woonplaats: Zaanstad
Roepnaam: Eric
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Zelfbouw ZZR1100 Turbo BJR 94 212PkAw/180Nm 9500rpm
GTR1400 BJR 2011


Re: LPG verdamper betere doorstroming mogelijk maken

Berichtdoor Douwe » 19 feb 2012, 14:10

haha nee ik heb een tweede handsje dus die zit bijna aan zijn draai uren :D :D :D :D :D :D :D
vandaar dat ik daar op wou besparen :D :D :D :D :D :D :D
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: LPG verdamper betere doorstroming mogelijk maken

Berichtdoor Petervee » 19 feb 2012, 14:47

Kun je er niet een simpel schakelaartje voor maken in de auto.
Hier door kun je hem dan zelfs alleen aan zetten als het qua temperatuur noodzakelijk is
Avatar gebruiker
Petervee
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 11 jan 2012, 10:54
Woonplaats: Almere
Roepnaam: Peter
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: VW Golf IV cabrio TDI
Yamaha Raptor 660


Re: LPG verdamper betere doorstroming mogelijk maken

Berichtdoor Douwe » 19 feb 2012, 17:31

dat is ook mogelijk natuurlijk
maar waar ik aandacht was dat ik mogelijk de thempratuur voeler die ongebruikt in mijn blok zit kan gebruiken om een relais te laten schakelen
deze voeler was voor een airco volgens mij en word bij mij niet gebruikt
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: LPG verdamper betere doorstroming mogelijk maken

Berichtdoor Wasibi » 19 feb 2012, 17:32

Hahaha, Douwe ik heb ook geen nieuwe, maar neem ze regelmatig mee van de sloop als ik ze tegenkom 8-)
Just in case!

Alex.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1235
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam: Alex
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W123 300D (3.6 AMG) 1977
W123 250 1976
Triumph Spitfire 1973

Vorige

Keer terug naar How-to

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten