[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
M110 naar M103 : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 10:40

M110 naar M103

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

M110 naar M103

Berichtdoor Jean Pierre » 04 maart 2016, 23:02

Is een M103 zo betrouwbaar als een M110? - levensduur

Zou een M103 de plaats van een M110 kunnen innemen zonder veel ombouw?
Jean Pierre
 


Re: M110 naar M103

Berichtdoor Walllie » 05 maart 2016, 08:40

over de ombou kan ik je nier alles vertellen
wel over hoe de m103 is kwa betrouwbaarheid
volgens velen is dit de laatste benzine motor die extreem hufterproof is
vele kms is helemaal geen probleem ken er meerdere in zware s klasse of zware g klasse die ruim over de
600.000 en 800.00 km zijn gegaan en nog steeds rond rijden met een ongeopend blok
de mijne hebt ik afgelopen najaar/winter gereviseerd maar dit was niet eens nodig
maar ik wou eens zelf proberen en dat is me goed bevallen

hij heeft in de 300 zonder katalysator 188 pk en onderin is hij iets tammer
maar boven de 3000rpm loopt ie stevig door
hij heeft met het gewicht van onze zware s geen enkel probleem
heb ook al een een lwb g klasse gereden met den m103 300 er in en ook dan gaat het prima
en z.n 6 cil loopt (mits goed) erg rustig

of de ombouw rieel is weet ik niet maar ik ben fan van de m103
mooie rustige 6 cil met voldoende power en toch nog acceptabel brandstof verbruik
en je kan overal makkelijk bij kwa onderhoud
Avatar gebruiker
Walllie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 924
Geregistreerd: 11 okt 2011, 20:42
Woonplaats: Arnhem, GD.
Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: M110 naar M103

Berichtdoor Coupe280 » 05 maart 2016, 09:35

goedemorgen.
ombouw is wel erg veel werk.
je zal er een complete 126 naast moeten hebben staan met m110 motor.
ook de uitlaat automaatbak kabelboom m110 heeft k jetronic 103 heeft ke jetronic .
ik denk dat je zo beetje het hele technische gedeelte van een 126 m110 moet ombouwen naar m103.
maar als het je hobby is het wel mogelijk maar wel veel werk.
groet tonnie
Coupe280
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 17 apr 2011, 11:52
Roepnaam:
Type wagen: 280S
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: M110 naar M103

Berichtdoor Jean Pierre » 05 maart 2016, 13:31

Bedankt voor de reacties.

Het is maar even vooruit denken, de M110 nu in mijn bezit is nog best goed in alle opzichten.
Maar het is mijn 1é S en dus lesgeld.
Nu ik wat meer eigen ben met het type s en alle afwegingen maak lijkt de beste beslissing een 300SEL Lorinser te zijn.
Die is best zeldzaam maar de leukste in mijn opzicht.
Ombouwen zit er niet meer in... (ik wil rijden en genieten - niet sleutelen)
Groetjes allemaal
Jean Pierre
Jean Pierre
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron