W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 06 apr 2020, 13:35

M116 Regenereerleiding vacuüm ja of nee?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

M116 Regenereerleiding vacuüm ja of nee?

Berichtdoor TimD » 26 maart 2020, 17:09

Beste forumleden,

Mijn 420SE uit 1989 heeft een geregelde katalysator, dus ook een "Kraftstoffverdunstungsanlage".
Het actieve koolfilter zit onder de auto, het regeneratieventiel bevindt zich in de motorruimte aan de chauffeurszijde.

Ik had wat zitten googlen, en had volgende afbeelding gevonden:
unnamed.png


Normaal gezien zou er toch een vacuüm op deze leiding moeten zijn?
Heb deze losgemaakt, maar er is niets te voelen.. Ook niet bij het gas geven.
Voor de zekerheid heb ik de spinnekop etc. erafgehaald om de vacuumleidingen te checken, maar beneden zit alles nog vast.

Grt

Tim
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
TimD
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 29 feb 2016, 14:14
Woonplaats: België
Roepnaam: Tim
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W201 2.5 D Turbo


Re: M116 Regenereerleiding vacuüm ja of nee?

Berichtdoor Leeflang » 26 maart 2020, 17:31

Er zit een thermoventiel tussen leiding C en de gasklep, pas als de motor warm genoeg is opent het ventiel en komt er onderdruk op leiding C.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6380
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron