[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Materiaal van de bouten in het motorblok : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 05:08

Materiaal van de bouten in het motorblok

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Materiaal van de bouten in het motorblok

Berichtdoor MadMiel » 07 dec 2010, 21:08

Ben druk bezig om mijn motor uit elkaar te halen :D timingcover en carterpan liggen er af. Nu wil ik de bouten in het blok vernieuwen, maar kom er niet aan uit van welk materiaal de bouten gemaakt zijn. Het lijkt een messing legering.

Volgens mij is het wel van belang dat de bouten met de juiste sterkte in de motor komen te zitten. Iemand ervaring? Zijn dit trouwens bouten die je gewoon bij de bouwmarkt kan halen?
MadMiel
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 133
Geregistreerd: 05 jun 2010, 21:06
Woonplaats: Chaam
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Materiaal van de bouten in het motorblok

Berichtdoor Rik » 07 dec 2010, 21:17

Waarom zou je je bouten willen vernieuwen?
Er mankeert toch niks aan de bouten die in het blok zitten?
Lijkt mij vrij overbodig.
500SEL
Avatar gebruiker
Rik
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2205
Geregistreerd: 17 jan 2010, 15:38
Woonplaats: Oenkerk
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Materiaal van de bouten in het motorblok

Berichtdoor MadMiel » 07 dec 2010, 22:01

Jawel die wil ik wel vervangen. Een aantal zijn aangetast door corrosie en een aantal zijn zo goed als rond (het bitje) of in het geval van een zeskant. Wil ik mijn motor duurzaam in elkaar zetten dan moet ik de bouten vervangen. Is een bout in orde dan mag hij natuurlijk weer terug.
MadMiel
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 133
Geregistreerd: 05 jun 2010, 21:06
Woonplaats: Chaam
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Materiaal van de bouten in het motorblok

Berichtdoor Rik » 07 dec 2010, 22:39

Ok duidelijk, ik wist dus niet dat sommige bouten aangetast zijn en soms rond zijn.
Succes.
500SEL
Avatar gebruiker
Rik
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2205
Geregistreerd: 17 jan 2010, 15:38
Woonplaats: Oenkerk
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Materiaal van de bouten in het motorblok

Berichtdoor GuusT » 07 dec 2010, 22:43

Zeer zeker geen bouten uit de bouwmarkt halen voor dergelijke delen.
De bouten af fabriek voldoen aan een aantal specificaties , trek kracht
materiaal soort .
Nee bouten vervangen voor zelfde kwaliteit anders krijg je te maken met af breken roest of andere krachten.

En die bouten zijn niet van gehard messing , misschien vernikkeld maar allemaal staal.

Guus
Avatar gebruiker
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 25 nov 2009, 22:32
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Materiaal van de bouten in het motorblok

Berichtdoor Walter » 07 dec 2010, 23:08

Ik zou ze idd bij de dealer bestellen. Vraag Elgriffo eens?
Avatar gebruiker
Walter
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 24 aug 2010, 09:41
Woonplaats: Haarlem
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja


Re: Materiaal van de bouten in het motorblok

Berichtdoor Madcat » 07 dec 2010, 23:48

motorblokbouten en andere moeren en bouten in n auto zijn van n speciale legering om de sterke krachten die ze te verduren (hitte, warmte, kou en de sterke drijfkrachten door t draaien) hebben goed te kunnen verdragen, zet je de verkeerde erin hebben ze of teveel rek of te weinig waardoor alles breekt en je je blok dan beter meteen weg kunt gooien. altijd de orginele bouten gebruiken is verstandig.
grt Ron
Groeten Ron.

Des te meer ik leer, des te meer vragen blijven onbeantwoord (A. Einstein)
Avatar gebruiker
Madcat
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 571
Geregistreerd: 30 jun 2010, 11:45
Woonplaats: Kerkrade (Limburg)
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron