[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Meestal in één keer aanslaan, maar dan.... : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 28 nov 2024, 13:11

Meestal in één keer aanslaan, maar dan....

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Meestal in één keer aanslaan, maar dan....

Berichtdoor Rangeboom » 12 mei 2015, 11:20

De 420 blijft wat nukkig doen.
Ondanks een busje injectorcleaner en een herstelde, nu goed werkende stationair regeling, blijft het starten zowel warm als koud een uitdaging.

Koud slaat de motor meestal in één keer aan, slaat vervolgens af en komt na langer doorstarten met wat gas er bij, pruttelend op gang.
Duidelijk hoorbaar missen er eerst meerdere cilinders en komen er een paar tellen later steeds een paar bij.
Warm idem, alleen slaat de motor dan meestal NIET in één keer aan en start sowieso lastiger, van een paar pitten pruttelend tot en met het hele koor.

Als de motor eenmaal loopt, loopt ie ook echt prachtig.
Waar zou ik het moeten zoeken?
113k kms, veel stilgestaan dus, wellicht zegt dat nog iets?
Rangeboom
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 29 jun 2014, 10:30
Woonplaats: Prov. Drenthe
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Meestal in één keer aanslaan, maar dan....

Berichtdoor Neerven » 12 mei 2015, 12:01

Heb je de bougiekabels al eens nagekeken?
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2333
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Meestal in één keer aanslaan, maar dan....

Berichtdoor ElGriffo » 12 mei 2015, 12:46

Ik zou even de brandstofdruk meten zowel koud als warm
Als deze weglekt/zakt heb je een probleem in je brandstof regeling
Verstuivers
Spinnenkop
Accumulator
Etc
Etc
ElGriffo
 


Re: Meestal in één keer aanslaan, maar dan....

Berichtdoor Rangeboom » 12 mei 2015, 12:54

Hoe/waar kan je het best de brandstofmeter aansluiten?
Rangeboom
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 29 jun 2014, 10:30
Woonplaats: Prov. Drenthe
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Meestal in één keer aanslaan, maar dan....

Berichtdoor Peter R. » 12 mei 2015, 13:15

Bij mij was het een lekkende brandstofdrukregelaaar. YMMV.
Peter R.
 


Re: Meestal in één keer aanslaan, maar dan....

Berichtdoor Rangeboom » 12 mei 2015, 13:28

Zag je die ook daadwerkelijk benzine lekken?
Rangeboom
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 29 jun 2014, 10:30
Woonplaats: Prov. Drenthe
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Meestal in één keer aanslaan, maar dan....

Berichtdoor Peter R. » 12 mei 2015, 14:18

Yep. Ik ROOK het vooral, als ik stilstond in de file bijvoorbeeld ontwaarde ik steeds een vleugje octaanaroma. Toen ik het luchtfilter verwijderde zag ik bij draaiende motor af en toe een druppel.
Peter R.
 


Re: Meestal in één keer aanslaan, maar dan....

Berichtdoor ElGriffo » 12 mei 2015, 23:10

Je kunt de brandstofdruk meten op de aansluiting van de koudstart ventiel boven op de spinnenkop
ElGriffo
 


Re: Meestal in één keer aanslaan, maar dan....

Berichtdoor Douwe » 13 mei 2015, 06:39

In de uitgaande leiding op de brandstof pomp zit een terugslag klep
mogelijk dat deze defect is.
Als dit zo is ze zijn los te bestellen bij www.steronderdelen.nl
stinkt de motor ook naar verse benzine?
ik had hier lastst 1die had op de spinnenkop een afdekdopje lek.
de brandstof die hij daar lekt zie je bij warme motor niet weer terug die verdampt.
controleer ook je verdelerkap en rotor eens
Je zal niet de eerste zijn die een defecte rotor heeft.
soms word de rotor vervangen en de kap niet
je kan dus niet zo maar een ander merk rotor plaatsen .
Er zit lengte en hoogte verschil in
Ondanks dat is de wagen in kwestie wel van af de andere kant van Nederland naar hier gekomen.
wat ik op zich al vreemd vond met deze combinatie ontstekings delen.
de rotor miste de voorste koperen plaat af toen wij hem demonteerden de verdelerkap zatten de groefen in
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Meestal in één keer aanslaan, maar dan....

Berichtdoor Rangeboom » 25 mei 2015, 11:50

Dank voor alle tips mannen.
Bij mij bleek dus ook de drukregelaar aan de zijkant van de spinnekop lek te zijn.
Met afgenomen filterhuis zag ik dat het ding nat was bij twee kleine gaatjes in het kunststof.
Zodra je met perslucht op het gaatje blies en het even droog werd, zag je opnieuw benzine uit de gaatjes komen.
Heb met een soldeerbout het plastic dicht gesmolten, maar het ding toch maar vernieuwd. (230,- euro)

Zaterdag bij mijn vakgarage kammeraad even aan de testkast gehangen en afgesteld op 0.8 CO en pakweg 240 HC.
Het is een 420 Rüf (SL R107), dus zonder kat.
Volgens hem zijn dit prima waarden en de motor loopt ook mooi, maar het starten is nog steeds niet geweldig, wél wat beter trouwens.

Wie weet of deze HC waarde goed is en of je met deze waarde kunt stellen dat het sproeibeeld van de injectoren DUS goed moet zijn?
Volgens mijn kammeraad haal je geen goede HC waarde met "pissende" injectoren namelijk.
Maar wellicht kan de HC waarde nog veel beter, dus ben ik benieuwd of iemand hier iets over kan zeggen.
Rangeboom
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 29 jun 2014, 10:30
Woonplaats: Prov. Drenthe
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Meestal in één keer aanslaan, maar dan....

Berichtdoor ElGriffo » 25 mei 2015, 12:20

Voor een auto zonder kat niet slecht , je zou hem ook een op 3000 toeren kunnen meten
Bij een goede verbranding zal hij nog meer zakken
ElGriffo
 


Re: Meestal in één keer aanslaan, maar dan....

Berichtdoor Martijn75 » 25 mei 2015, 20:21

Ik heb in het verleden ook al wat startproblemen gehad met mijn 380SEC,tot nu toe heb ik vervangen:

bougiekabels+bougies

rotor+verdeelkap

het z.g.n waspotje (koudloopregeling)

accumulator

brandstofpomp+filter

brandstofpomprelais

en wat ik verder eventueel nog vergeet,en nog steeds start ie af en toe nog slecht bij warme motor,en komt er tijdens het rijden weleens een benzinelucht voorbij,het enige wat ik nu nog kan verzinnen zijn de injectoren+de o-ringen en plastic hulzen waar de injectoren inzitten,deze kunnen scheuren.
Deze ga ik binnenkort vervangen,hopende hiermee de oorzaak te pakken te hebben,ik ben ook zeer benieuwd wat jouw verdere bevindingen aangaande dit onderwerp zullen zijn.

Succes :handgestures-thumbupleft:
Martijn75
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast