Hallo iedereen,
Vorige week heb ik mijn 560SEC opgehaald die ik net gekocht heb.
Deze heb ik in Nederland gekocht bij een garagebedrijf en vorige week ben ik ermee naar België terug gereden.
Het is oorspronkelijk een Zwitserse auto, in Zwitserland gereden sinds aflevering in 07/1990 tot 04/2008 en sinds 2008 bij de huidige Nederlandse eigenaar. Auto beschikt over een mooi ingevuld dealer onderhouden onderhoudsboekje en zit er mooi uit. Wel eens herspoten geweest en niet zoals het moet (hiermee bedoel ik , de spiegels, zij beplatingen en bumpers werden niet in contrastkleur gespoten, maar in carrosseriekleur 040 Scwharz).
Mar goed, hier gaat het even niet over,...
Ik heb vorige dus de rit naar huis gereden (300 km) .
Auto rijd super, vooral als ie koud is. Wanneer ik wat kilometers had gereden (pak maar 30 minuten rijden) dan heb ik een trilling in het stuur bij het remmen. Als ik niet rem heeft ie de trilling ook pak maar tussen 130 en 160 km/u, maar dan wel een veel lichtere trilling.
Ik dacht aan kromme remschijven, maar waarom doet hij het alleen maar als de auto warm is ? En waarom trilt hij ook (veel minder weliswaar) als ik niet rem (tussen 130 en 160 km/u) ?
Als ik een tijdje (op de snelweg) niet meer heb geremd (pak maar zo’n 30 minuten) dn doet hij het niet meer.
Ik denk dus kromme remschijven of misschien banden (auto heeft de laatste 10 jaar weinig kilometers gereden, banden zijn nog goed maar oud, zijn van 2005 voor en 2007 achter,….). Spanning vanochtend gecontroleerd. Zat o de 4 banden wat te hoog (zat op 2.5 en hoort 2.1 te zijn volgens boekje).
Ik heb deze ochtend een 10 tal kilometers gereden en wat mij opviel toen ik weer thuiskwam is dat als je de auto stopt, automaat in D en voet op de rem, op een vlakke weg, is dat van zodra je de voet van de rem loslaat de remmen een beetje blijven “hangen” en dat de auto niet altijd spontaan begint te “kruipen” en dat je hiervoor licht gas moet geven.
Een andere mogelijkheid waar ik ook zat te denken is dat misschien het remvloeistof te oud is of dat er lucht in het circuit zit.
Hierdoor gaat het remvloeistof sneller “koken” en ontstaat er dan een zwevend effect bij het remmen in de remklauwen (zuiger gaat dan misschien op neer ?).
Wie zou mij hiermee kunnen helpen ?
Groeten
Tim