Hallo mede Mercedes liefhebbers, ik heb een 500SEL gekocht die een tijdje stil heeft gestaan in een showroom en ben daarom begonnen om alle olie's te vervangen , de automaat schakelde perfect alleen als ik hem in de achteruit zette moest ik 2-3 SEC wachten voordat hij pakte en heb daarom op aanraden van de Mercedes dealer de olie en de oliefilter vernieuwd incl omvormer maar nu pulseert hij (schommelt licht heen en weer) als ik hem in zijn achteruit zet, pas als ik een dot gas geef pakt hij de achteruit maar heel zacht dus zonder schok en gaat dan ook als een speer achteruit tot ik hem weer in de D zet en weer in de R dan doet hij weer hetzelfde ,vooruit werkt hij prima, heb de oude filter schoon gespoeld en weer teruggeplaatst om te kijken of het aan de nieuwe filter lag maar dat is helaas niet de oorzaak.
Nu hoor ik dat er verschillende plunjers (k1 ,k2 , enz pistons) in de automaat zitten zou een van die de oorzaak kunnen zijn en zo ja welke? ,op internet heb ik al vier verschillende kleuren ontdekt maar die hadden allemaal hetzelfde oem nummer ? ,bij voorbaat dank voor eventuele hulp van jullie kant mvg Frank