W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 28 jan 2020, 02:27

Niet starten met koude motor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Niet starten met koude motor

Berichtdoor angel » 29 aug 2019, 09:09

Hallo na het reviseren van mijn motorblok 280SE W126 bj 1981(omdat de kop lekte) en diverse andere dingen bijv brandstof pomp brandstof filter alle vacuüm slangen alle olieen had vervangen had ik weer een auto die goed reed totdat ik deze na 2 weken stilstaan wou starten de auto niet wou aanslaan na een tijdje sloeg hij aan voor 2 SEC maar sloeg daarna gelijk af.
Op een gegeven moment sloeg hij aan maar schommelde tussen de1000 en 500 toeren om daarna weer af te slaan.
Mijn Brandstofpomp relais was 1,5 jaar geleden al vervangen maar om alles uit te sluiten heb ik deze gisteren weer vervangen omdat de anwb er bij was geweest en een doorverbindeng maakte en toen sloeg hij wel aan en hij bleef lopen. Helaas na het nieuwe relais geplaatst te hebben starte de auto nog niet.
Na draaien aan de schroef in het luchtfilter ( eerst dicht en elke keer een klein stukje open) sloeg de auto aan en bleef lopen en reed goed.
Nu probeerde ik hem net weer te starten maar helaas hij start en slaat gelijk weer uit.
Wie kan mij verder helpen met mijn probleem ik weet niet wat ik nog verder kan doen?
Met vriendelijke groet Jan de groot
angel
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 24 mei 2017, 20:54
Woonplaats: schijndel noord brabant
Roepnaam: jan
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Citroën C3


Re: Niet starten met koude motor

Berichtdoor angel » 08 sep 2019, 12:17

Hallo forum leden heeft niemand een tip voor mij waar ik mijn probleem kan gaan zoeken?
angel
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 24 mei 2017, 20:54
Woonplaats: schijndel noord brabant
Roepnaam: jan
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Citroën C3


Re: Niet starten met koude motor

Berichtdoor Leeflang » 08 sep 2019, 13:47

Benzinepomprelais weer kortsluiten, wil hij dan wel starten en blijven lopen, dan ligt het toch weer aan het relais, of aan de aansturing (toerentalsignaal?) daarvan.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6360
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: Niet starten met koude motor

Berichtdoor angel » 21 sep 2019, 14:43

Na vervangen van het brandstofpomp relais en de brandstofpomp wilt de auto nog niet starten.
Ondanks er nu wel stroom is te meten op de brandstofpomp met contact aan en als je hem probeert te starten.
Ook zijn de ontsteking module en bobine vervangen.
De schroef van de CO2 was ook los deze is ook gemaakt alle vacuüm slangen heb ik ook vervangen.
Het gekke is als de luchtfilter er af is en iemand drukt de gasschijf ongeveer een 1 cm naar beneden duwt start de auto wel?
Heeft iemand een tip waar ik verder kan gaan zoeken?
Alvast bedankt.
angel
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 24 mei 2017, 20:54
Woonplaats: schijndel noord brabant
Roepnaam: jan
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Citroën C3


Re: Niet starten met koude motor

Berichtdoor RD500SEC » 21 sep 2019, 21:02

Het is goed mogelijk dat het CO buiten specificatie staat en dat de motor daarom niet aanslaat.
Starten met de luchtklep ingedrukt, zorgt voor brandstof naar de injectoren.
Als je vervolgens de motor warm laat draaien, kun je naar de garage om het co te laten stellen.
Blijft de motor warm ook niet lopen, draai dn de CO stelschroef met kleine stukjes rechtaom, tot hij wel blijft lopen.
Houd wel bij hoever je de schroef verdraait, zodat je ook weer terug kunt, Als dat nodig blijkt.
Met vriendelijke groet, Richard
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1261
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 190E 2.6 aut.


Re: Niet starten met koude motor

Berichtdoor w126560td » 23 sep 2019, 01:17

Hoi, ik heb niet veel verstand van benzine motoren ben meer van de dizels. Regelmatig komen er W126 langs bij ons die soort gelijke problemen hebben als dat jij omschrijft. Je omschrijft dat jou auto wel loopt als je de stuwschijf handmatig omlaag drukt. Meestal is dit omdat de co buiten specificatie staat zoals RD500SEC omschrijft. Uit ervaring weet ik dat de stuwschijf wordt bedient d.m.v. vacuüm. Mocht er ergens een middelmatig of groot vacuüm lek zitten dan zal jou stuwschijf niet omlaag gaan en zal de auto niet aanslaan. Kijk goed of alle slangen erop zitten, meestal de slang waar de stappenmotor op zit wil soms los zitten of verscheurd zijn. Controleer ook of de zwarte plastik behuizing onder je K yetronik helemaal dicht en op zijn plaats zit. Heeft de auto een backfire gehad mieschien, ik zie dat je geen LPG hebt maar een foute afstelling co kan ook op benzine een backfire veroorzaken waardoor er slangtjes los kunenn zitten.
w126560td
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 298
Geregistreerd: 07 nov 2015, 01:15
Roepnaam: GTT
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W210 E270 CDI avantgarde Select 2000
BMW E39 530d M pakket 1999
BMW E46 320d Ac schnitzer pakket 1999
Mercedes W126 380SEL 1982 (500 blok)
Subaru Impreza GTT 555 320PK
Audi A3


Re: Niet starten met koude motor

Berichtdoor angel » 25 sep 2019, 10:03

Hallo bedankt voor jullie reacties ik heb de dikkere slangen toen mijn kop gevlakt moest worden ook gelijk vervangen ( besteld bij de merc dealer) het gekke is dat de auto altijd in 1 keer gestart heeft ook nadat het blok uit elkaar is geweest maar na 3 weken stilstaan kreeg ik hem niet meer aan de praat.
Wel heb ik toen ik hem 3 jaar geleden kocht de originele deur vergrendeling af moeten koppelen omdat het contactslot niet overheen kwam met de deursloten. Ik heb alle deurpompjes er uit gehaald en de slangen afgedopt ook heb ik de vacuüm motor die in de kofferbak zit los gekoppeld en de slangen afgedopt.
Zie ik soms een slang over het hoofd?
Die bijv vanaf het motor compartiment loopt?
Het brandstof relais is trouwens ook vernieuwt en ik heb nu gewoon spanning op de pomp met contact aan en met starten.
Ik heb ook de doorlussing van de wegenwacht gebruikt die hij toendertijd had geplaatst voor nood maar dit maakt geen verschil.
Het gaat om een 6 cylinder 280SE W126 uit 15-10 1981.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
angel
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 24 mei 2017, 20:54
Woonplaats: schijndel noord brabant
Roepnaam: jan
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Citroën C3


Re: Niet starten met koude motor

Berichtdoor Frank117 » 25 sep 2019, 10:40

De vacuumvergrendeling heeft hier niets mee te maken.
Lees nog eens de post van RD500SEC, die heeft heel waarschijnlijk de oplossing gegeven.
Gewoon CO afregelen.
Avatar gebruiker
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1018
Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
Woonplaats: Knokke, België
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W112 300SE Coupé
560SEC


Re: Niet starten met koude motor

Berichtdoor angel » 14 okt 2019, 11:15

Opgelost slecht starten.
Hoera we hebben het probleem van af en toe wel starten en dan weer niet starten opgelost.
Het probleem zat in de stekker die achter op het contact slot zit deze was zo geoxideerd dat dit het probleem veroorzaakte.
Ook was het brandstof relais niet 100 % hier voor heb ik een gereviseerde bij hans gehaald in de hobby hut in Zutphen prima service en ook goede raad hij gaf namelijk ook de tip dat het in het contact slot kon zitten.
Dus een nieuwe stekker gehaald voor 45 euries maar helaas had de vorige eigenaar in het stuurhuis geslepen ( denk dat hij zijn sleutel kwijt was) dus deze hebben we ook moeten vervangen. Na 3 jaar eigenaar te zijn van de auto hebben we een heleboel narigheid weg gehaald of moeten vervangen koste een hoop euries maar een hobby kost geld en zeker als je een bepaalde liefde hebt voor de auto.
Ik voeg een paar foto, 's bij van het contact slot en hopelijk kan ik zo iemand helpen met zo, 'n soort zelfde probleem want deze stekker doet meer dan alleen starten.
Bedankt voor al jullie info.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
angel
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 24 mei 2017, 20:54
Woonplaats: schijndel noord brabant
Roepnaam: jan
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Citroën C3


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten