Na wat stilte toch nog een update;
Vandaag is de auto door de RDW ingeschreven. Met andere woorden, gekeurd en ok.
Dat heeft even wat moeite gekost. Auto's van na '97 moeten een Europese type-goedkeuring hebben.
Mijn eerste gedachte was om die op te vragen bij de importeur. Daar geven ze echter aan dat dat deze auto voor Japan was bedoeld en dus geen verklaring van conformiteit heeft.
Op zich niet zo'n groot probleem, zo'n verklaring is wel te krijgen via de RDW. Dat gaat via een individuele typegoedkeuring. Kost een paar centen en een dag in Lelystad maar dan heb je ook wat.
Blijkt dat er ook nog zoiets bestaat als een "duitse brief". Dan keur in je Duitsland en kom je met die papieren bij de RDW. Dat werkt ook.
De auto zelf qua ombouw viel 100% mee. De halogeenlampen hadden we binnen een minuutje goed. Zitten bij dit model dus schakelaartjes in de koplampen. Omzetten en c'est ca. Lichtbeeld is dan goed (genoeg).
Mistachterlicht links hebben we er gewoon bij ingezet en kabeltje doorgetrokken. Was allemaal voorbereid dus ook no problemo, twee mistlampen vind ik sowieso mooier dan eentje. Qua onderhoud en algemene staat is dit echt een toppertje gebleken. Alles wat elektrisch is werkt. Een reguliere beurt er tegenaan en ook ok. (12 bougies, bijna euro 200,-
)
Dus.... nu even wachten op het code 55 18.2 kenteken...