[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Niveauregeling 560SEC : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 29 maart 2024, 07:23

Niveauregeling 560SEC

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Niveauregeling 560SEC

Berichtdoor Tempur » 18 dec 2020, 14:57

Beste allemaal,

Ik heb eindelijk kans gezien 150kg in de kofferbak van mijn 1987 560SEC te stouwen om de automatische niveauregeling te testen. Jammer genoeg is hier een probleem: door het extra gewicht zakt de achterkant van de auto ongeveer 4 cm en dit blijft zo zelfs na een half uur te hebben gereden. Het niveau van de hydraulische vloeistof daalt hierbij 1,5 cm.

Zonder extra gewicht is het rijgedrag goed. Welliswaar minder comfortabel dan mijn 280SLC maar ook niet overdreven hard. De "bollen" zijn niet al te lang geleden vervangen en de "schokbrekers" (weet ik, zijn geen schokbrekers) lijken in goede staat. Ze zweten een beetje olie aan de onderkant maar niets onrustgevend.

Mijn vraag is waar ik het beste kan beginnen te zoeken. Kan het zijn dat het hefboompje dat het niveau registreerd vast zit? Of misschien lekkage in het systeem?

Alvast bedankt voor jullie suggesties.
Tempur
Tempur
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 27 sep 2018, 10:47
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Niveauregeling 560SEC

Berichtdoor RD500SEC » 19 dec 2020, 21:22

Ik zou beginnen met het stangetje wat de hefboom op de stabilisatorstang verbind met het armpje van de niveauregelaar los te halen van de hefboom, vervolgens kun je met lopende motor het armpje naar beneden bewegen, de achterkant moet nu omhoog komen. Het hefboompje omhoog bewegen doet de achterkant weer zakken, als ik me goed herinner.
Zet de auto aan de achterkant met de wielen op een paar houten blokken o.i.d., zodat je niet klem ligt onder de auto als hij zakt.

Het feit dat de vloeistof zakt, wil zeggen dat het naar de veercilinders verplaatst wordt. Mogelijk zit er nog wat lucht in, dat kun je door de auto handmatig zoals boven aangegeven, op en neer te sturen kwijt raken.
Het zou ook kunnen dat de veercilinders inwendig iets lekken, dan zal er weinig verbetering plaats vinden.

Zit de hefboom goed vast aan de stabilisatorstang?
Je hebt verder geen lekkages?
Dat de veercilinders iets vettig zijn is niet alarmerend, om de smering te waarborgen zweten ze meer dan normale schokdempers.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron