W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 18 aug 2019, 22:23

OMVL R90/E afstellen

Klusje te doen? Kijk hier hoe het moet.
Dit is dus NIET de plek om vragen te stellen!!!

Moderators: Neerven, Bram Jansen

OMVL R90/E afstellen

Berichtdoor Leeflang » 20 feb 2011, 19:07

Afstelprocedure OMVL R90/E

  1. Laat de motor na inbouw warm lopen en sluit een CO-tester aan.
    Meet bij een wagen met katalisator indien mogelijk voor de katalisator.
    Indien het voertuig een lambda-sonde heeft kan een lambda-tester worden aangesloten.
    Stel het voertuig af volgens de fabrieksspecificaties op benzine.
  2. Uitgangspositie LPG-afstelling:
    1. Motor op bedrijfstemperatuur.
    2. Stationaire omloopstelschroef A geheel rechtsom draaien.
    3. Hoofdstelschroef tussen verdamper en mengstuk geheel open.
  3. Stel de stationaire hoofdstelschroef B zodanig in dat de motor juist stationair blijft lopen, of dat de lambdatester rond Lambda=1 aangeeft.
  4. Breng de motor onbelast op ca. 3000 tpm.
    Stel de hoofdstelschroef tussen verdamper en mengstuk zodanig in dat de CO-meter tussen 0,5 en 1,0 % CO aangeeft of dat het lambdasignaal net in het rijke gebied zit.
  5. Controleer de stationaire afstelling. Indien deze te arm is, draai dan de stationaire omloopstelschroef A uit tot het CO tussen 1 en 3 % CO ligt, of het Lambdasignaal weer rond lambda = 1 pendelt.
  6. Maak een testrit en controleer of de motor goed opneemt of m.b.v. een lambdatester of het signaal in de meeste omstandigheden rond lambda = 1 ligt. (Stel evt. de hoofdstelschroef bij).
  7. Indien de motor bij ingetrapte koppeling of sterk afremmen last heeft van afslaan, zorg er dan voor dat de luchtaanzuiging van het luchtfilter niet van de voorzijde van het voertuig komt.
    Blokkeer verder in alle gevallen de thermostaatklep van het luchtfilter in een vaste stand tijdens het rijden op LPG.
verdamper.gif
____________________________ Verdamper / drukregelaar
____________________________ A Stationaire omloopstelschroef
____________________________ B Stationaire hoofdstelschroef

Nastellen voertuig: Het nastellen van de verdamper (ca. 2000 km. na eerste inbouw) kan het
________________ beste gebeuren d.m.v. instelling van de stationaire omloopschroef A.
________________ Door verdraaien van de stationaire hoofdstelschroef B beïnvloed men ook
________________ de hoofdafstelling.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6279
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor

Keer terug naar How-to

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten