[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Onzuinig en veel toeren : W126 - Van alles wat....

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 14:36

Onzuinig en veel toeren

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W126.
Leuk filmpje met een W126? Of met de W126 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W126)

Moderator: Neerven

Onzuinig en veel toeren

Berichtdoor Wtje » 23 dec 2022, 01:59

Hallo allemaal,

Het is mij opgevallen dat sinds het koud is geworden mijn auto het moeilijker heeft. Vooral wanneer de motor koud is. Wanneer ik de auto sochtends start dan moet de motor veel meer toeren maken en lijkt hij trager dan een paar maanden geleden. Ook is mijn auto wat minder zuinig dan een paar maanden geleden. Ik heb een 280SE en rijd momenteel enkel op gas. Ervaren jullie dit ook in deze tijd? En waar zou het aan kunnen liggen?

Ps.ik heb wel onlangs mijn kleppen gesteld inlaat (0,15) uitlaat (0,30) bij een koude motor. De uitlaat kleppen heb ik veel moeten bijstellen toen. Zou het hiermee te maken kunnen hebben of is het gewoon normaal in deze tijd van het jaar?
Wtje
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee

Re: Onzuinig en veel toeren

Berichtdoor Sieggy » 23 dec 2022, 15:20

Dit lijkt mij allesbehalve normaal.
Hoeveel km heeft de wagen in totaal al op gas gereden? Heb je geharde klepzittingen?
Sieggy
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1989
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wtje » 23 dec 2022, 19:19

@benzhans2 ik heb de inlaat ook niet ruimer gezet? Of bedoel je dat 0,15 te ruim is? Ik begreep dat je LPG altijd 0,05 ruimer afstelt? De inlaat kleppen stonden al op 0,15 dus daar heb ik niet aan gezeten. Hoe stel je precies de co af?

@sieggy ik heb nu ongeveer 10.000km gereden op gas en in totaal denk ik 12.000. ik weet niet of ik geharde klepzittingen heb.
Wtje
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Wtje » 29 dec 2022, 17:45

In het Mercedes boekje staat 0,10 en 0,25. Ik las op het internet dat je bij gas je kleppen wat ruimer zet en er 0,05 bij doet. Vandaar dat ik het zo gesteld heb. Wat kan ik nu het best doen? De kleppen op 0,10 en 0,25 terug zetten en dat de co afstellen of nu met 0,15 en 0,30 de co afstellen?
Wtje
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar W126 - Van alles wat....