soms zijn problemen gewoon weg een op 1 stapeling van problemen
soms gaat een brandstof pomp stuk
omdat bijvoorbeeld het filter dicht zit en later blijkt dat ook de zeef in de tank nog dicht zit
en later blijkt dat gewoon weg de tank leeg was omdat de vlotter niet meer werkte en da tank meter nog op half vol stond.
soms ben je blij dat je als hobby monteur dit niet door een garage hebt laten doen
want dat had dan aardig in de papieren gelopen
en ja helaas zijn er ook veel berichten van mensen die net als peter wel naar een garage gaan en het dan niet zo goed als peter treffen maar wel het volle pond er voor moeten betalen
van een garage word verwacht dat ze je wagen kennen helaas is dat over het algemeen niet van toepassing
negen van de tien prutsen ook maar wat raak aan een wagen omdat ze gewoon weg niet gespecialiseerd zijn in de W126
dus kost het over het algemeen bij de gemiddelde garage meer tijd om uit te vinden waar het werkelijke probleem
zit in zon wagen
zo wou mijn garage waar ik veel vertrouwen in heb en die ook niet de eerste de beste is die ook al wat restauraties aan Mercedes heeft gedaan en zelf ook enkele W123 in eigen bezit heeft gehad en dus best wel een allround garage bedrijf is
na het vervangen van de voor banden(die scheef waren afgesleten) de wagen ook wel even op zijn nieuwe 3d uitlijn bank uitlijnen.
toen ik hem vroeg of hij ook een drukstang bezat stonden de vraag tekens in zijn ogen en wist ik genoeg omdat dus niet bij hem te laten doen.
zo staan er hier genoeg verhalen van mensen die ook bij de banden specialist de wagen hebben uit laten lijnen waar het ook niet goed is gegaan omdat simpel weg niet alle wagens gelijk zijn .en je dus voor veel dingen toch wel specialistische kennis nodig bent die hier op het forum veel naar voren komen. weten over het algemeen de hobby monteurs die hier dagelijks op het forum mee lezen meer over de wagen dan een standaard garage.
let wel ik heb het over een standaard allround garage dus niet van die specifieke oldtimer garage bedrijven die zich hebben gespecialiseerd in dit soort wagens .zoals waar peter komt
en soms heb je gewoon weg geluk peter dat jij het geld hebt gehad om een nog in perfecte staat verkerende wagen te kopen en hier niet al te veel mee te rijden dan heb je ook niet veel onderhoud en slijtage
ik daar integen ben begonnen met een 380 met een kapot blok die meer dan een jaar buiten stil heeft gestaan voor 1500 euro
motor vervangen banden vervangen enz enz alles bij elkaar heeft hij me zon 2500 gekost verkocht voor 4500.maar ik denk dat ik met alle dingen bij elkaar dat mijn 2 wagens nog niet het geen bij elkaar hebben gekost wat de aanschaf van jou wagen heeft gekost peter
en ik denk dat daar het verschil zit