Tijdens de themaavond “kleppenstellen” te horen gekregen dat zoals ik het doe om de auto op de gewenste hoogte te krijgen toch niet helemaal is zoals het ooit bedoeld was.
Ik zat te klooien met de rijhoogte door de auto met behulp van de regelaar op de voorraadtank wat omhoog te brengen en de auto op die stand te laten staan. (Rijdt goed, zeker met alle verkeersdrempels hier )
Dit kon blijkbaar doordat de kabel van deze regelaar niet goed stond afgesteld. Het lampje op het daschboard ging “netjes” uit en de auto zakte niet maar stond ook niet maximale hoogte. Nu de auto na het afstellen van deze kabel weer netjes naar de normale rijhoogte zakt als je de knop binnen indrukt heb ik nog maar 2 rijstanden; sprinkhaan en laag.
De hoogte in de normaalstand is 27 cm op het midden van de as van de onderste draagarm.
Dat is de hoogte die standaard 30.5 cm moet zijn (Bedankt voor dit artikel Rob. viewtopic.php?f=20&t=7017)
Mijn vraag is nu:
Kun je de basisafstelling voor de hoogte van het HPF (type 1 juni '81) simpelweg veranderen door het stangetje van de hoogteregelaar bij het schutbord te langer of korter te maken? ( Ik bedoel als de auto in de normale rijstand staat)
Zo ja, om de auto hoger te krijgen moet het “stelstangetje” dan korter of langer worden en geldt dit ook voor de achterkant van de auto?
Moet je het systeem drukloos maken?
Zijn er nog valkuilen?
Mazzel, Peter