Klopt
560 heeft altijd schuif-/ kanteldak
@Benzzie
Klopt, ik heb een 83-er 560
Op kenteken gewoon een 500, maar met een 560 motor en eigenhandig volledig omgebouwd naar type 2 (met foto's)
De RDW wilde er eigenlijk SE van maken op kenteken (dus geen 560 ervoor) maar dat heb ik weten te voorkomen
Maar 560 kon echt niet dus werd het gewoon weer 500.
Ombouw is overigens volledig gebeurd, dus inclusief kabelbomen etc
Toch zal een kenner kunnen zien dat het oorspronkelijk een 83-er (type 1) is. Dat wis je niet uit.
Ik zal deze auto (mocht ik hem ooit wegdoen) dan ook verkopen als 500 type 1 welke is omgebouwd naar type 2 met 560 motor
Op kenteken krijg ik nooit 560SE. Dat heb ik meerdere malen geprobeerd via verschillende wegen.
Maar helaas, dat kan niet !!
Ter info het stuk van de RDW waarin staat dat je moet omkeuren bij vermogenstoename:
RDW-keuring na monteren andere motor of wijziging van de motor
Als u één van de volgende wijzigingen aan de motor van een gekentekend voertuig aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig keuren. Het gaat om de wijziging van:
-de motorcode of het motortype;
-het aantal cilinders;
-de cilinderinhoud;
-de brandstofsoort. Hieronder valt ook wijziging naar elektrische aandrijving (De RDW hoeft een LPG-nstallatie die is ingebouwd door een RDW-erkend bedrijf niet te keuren).
-het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen.
-het vermogen van overige voertuigen, als dit meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde.
Deze verplichting om het voertuig te keuren is vermeld in hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen. De regeling voertuigen kunt u bekijken op http://www.wetten.overheid.nlDus als je van 154 naar 205 pk bent gegaan had je volgens de RDW weldegelijk om moet laten keuren
Het is gewoon de wet (154 naar 205pk is meer dan 20% toename)
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.