(Even vooraf: Met onderstaande wil ik niemand kwetsen in zijn of haar politieke of persoonlijke overtuiging, maar het is meer een cynische kijk mijnerzijds op hoe zinloos ik e.e.a. vind
)
Toen ik gisteren weer eens voor €150,- 98 in de tank stond te gooien (Meer dan €100,- naar de schatkist) werd ik aangesproken door een jongeman die mij eerst coplimenteerde met mijn mooie auto
en daarna informeerde of ik wegenbelasting moest betalen over de auto. Dat zette mij aan het denken over het onderwerp van deze posting. Kan dat er nou ook nog wel bij of is dit de druppel (Euro loodvrij) die de emmer doet overlopen.
Ik ben een middeninkomen, en als middeninkomen ben je hoe dan ook de l*l.
Stem je PvdA/Groen Links/SP: Die halen het geld weg bij de middeninkomens en gaan er jeugdhonken, dak en thuislozen projecten en zo van bekostigen, toneelvoorstellingen waar geen hond naartoe gaat, en cursussen "Macrobiotisch verantwoord kantklossen voor lesbiënnes in de overgang" dat soort werk
Stem je CDA/VVD: Die halen het geld weg bij de middeninkomens en steken het in hun eigen zak.
Stem je Geert Wilders: God bewaar me!!! Geert Wilders is iemand die totaal niet in politiek is geintersseerd, maar vroeger op het schoolplein waarschijnlijk zodanig is gepest dat hij daarom nu vind dat hij iets te bewijzen heeft. Nee, daar moeten we het ècht niet van hebben...
En dan blijft er enkel nog wat religieus geneuzel in de kantlijn over met het hoofd nog in de middeleeuwen, of een ouderenpartij die het goed bedoelt, maar niets in te brengen heeft (En néé ik stem ook geen D66
)
Dus als je al een partij weet te vinden die je oldtimer met rust wil laten, dan gaan die je vast wel weer op een andere manier een poot uitdraaien...
Is Europees regelen dan misschien een optie?
Zijn jullie ook zo benieuwd waarom landelijke politici om het hardst schreeuwen dat Europa zich niet met onze zaken moet bemoeien, maar blijven ons vervolgens "Europa" wel tegen wil en dank door de strot duwen? (En er miljarden en miljarden in blijven pompen).
Dat komt omdat "Europa" de collectieve oude-dagvoorziening is van politici. Ben je klaar met de landelijke politiek, dan kun je je daarna lekker af gaan zitten vullen, de dag wegslapend op een achteraf bankje in Brussel of Straatsburg, (als je überhaupt al op vergaderingen verschijnt, maar wèl declareren natuurlijk...)
De Europese regeringen hebben Europa in het leven geroepen met als doel "veel ouwehoeren maar vooral niks beslissen" Neelie Kroes is niet voor niets afgeserveerd door de zijdeur als hoge commisaris voor mededinging. Dat was omdat ze daadwerkelijk iets dééd, en daar houd "Europa" niet van...
Dan hoor ik jullie zeggen: "Maar waarom dan toch geen PVV", welnu, deze week is uitgelekt dat een PVV Eurolid, € 25.000,- heeft gedeclareerd (én gekregen) bij Europa voor een afkick behandeling... I rest my case...
Concluderend denk ik dat het weer 4 jaar doormodderen en pappen-en-nathouden word.