door Glenn » 24 sep 2012, 17:46
Hallo allemaal,
Zoals sommigen misschien weten ben ik bezig met een Mercedes 300SD, helemaal opknappen enzo. en ik wil er ook een goede audio installatie in hebben met een goede bass. ik weet niet of er mensen zijn hier die er verstand van hebben, want ik kom er even niet meer uit.
Ik heb laatst een subwoofer voor 20 euro op de kop getikt en voor 10 euro een basskist, maar die basskist wil ik niet gaan gebruiken, maar er zelf 1 bouwen en deze onder de hoedenplank zien te maken.
voor de rest heb ik nog geen speakers, of versterkers, dus hier ben ik nog naar opzoek.
Ik zal eerst ff een paar foto's erin zetten zodat jullie een idee hebben waar het om gaat:
De parameters van mijn subwoofer: JVC CS-GW1200 (12" - dual voice coil - 1200w max - 350w RMS)
IMAG0393.jpg
Een schets van de hoedenplank (het gearceerde gedeelte kan ik niet gebruiken voor een gat, de rest wel)
IMAG0391.jpg
Hier een schets vanaf de achterkant gezien en wat maten voor de ruimte die ik heb
IMAG0392.jpg
Dit is de vorm die ik ongeveer wil maken, zodat ik nog ruimte in de kofferbak overhoud. (vanaf de zeikant gezien)
IMAG0394.jpg
en hier de foto's van de plek waar het moet komen, dit ben ik van plan los te slijpen als ik een ontwerp heb.
IMAG0389.jpg
IMAG0387.jpg
IMAG0390.jpg
Mijn vragen over dit project:
1. Hoeveel liter inhoud heeft mijn basskist nodig?
2. is het verstandig mijn subwoofer zo schuin te plaatsen (dit doe ik zodat hij niet direct op de ruit gericht is) of is het toch beter hem recht te plaatsen?
3. Kan deze vorm van mijn kist uberhaupt? ik wil hem namelijk wat platter hebben dan een "normale" kist en dit dan in de breedte (dus niet in de lengte richting van de auto, maar als je er achter staat van links naar rechts) groter maken.
4. Ik ben ook van plan nog speakers te kopen, wat kunnen jullie mij hiervoor aan raden?
Dus speakers voor bij de hoedenplank in, en voor de voorkant van de auto
Ik had gelezen dat je ze met een losse tweeter kon kopen en met ingebouwde tweeter. Zelf wou ik gaan voor
speaker en een losse tweeter (voor voorin dan he, achterin wil ik het niet te ingewikkeld maken, daar dacht ik
meer aan een 6x9 speaker, of een gewone ronde bij de hoedenplank ingebouwd.)
5. Speaker in de hoedenplank: Is het nuttig/verstandig om daar ook een kistje om heen te bouwen (net zoals de basskist? of heeft dit weinig nut.
6. en hoe zit het met de versterkers, ik heb op 12hifi het hele forum doorgelezen. en mijn idee was: sub op een 1 kanaals versterker. en de speakers op de andere (2x speaker voor 2x tweeter voor en 2x speaker achter)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.