[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
De kop eraf : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 10:43

De kop eraf

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

De kop eraf

Berichtdoor Timo » 19 jan 2010, 00:11

Hallo, ik ga binnenkort de kop eraf halen:)
Ik ga de kleppen en (mischien zittingen) laten reviseren.
ook meteen nieuwe sealtjes, nokkenasketting, distributieketting vervangen.
Mijn vraag: weet iemand of ik speciaal gereedschap nodig heb om de kop eraf te halen?

Groetjes Timo
380SEC
Avatar gebruiker
Timo
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 186
Geregistreerd: 22 aug 2009, 22:18
Woonplaats: Oud-Vossemeer
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja


Re:De kop eraf

Berichtdoor GuusT » 19 jan 2010, 06:56

Hey Timo

Echt speciaal gereedschap is volgens mij niet nodig , het enige waar je heel erg goed mee uit moet kijken
zijn de kop bouten , dit zijn namelijk 8 of 10 mm inbus bouten en die MOET je los maken met een hele goede inbus dop .
Dop ook zo goed mogelijk [ ff aantikken ] in de bout zetten , neem geen risico en haal desnoods ff doekje door het gaatje om alle olie eruit te krijgen.
Je wil namelijk niet dat je de kop van die inbus bout dol draait , heb zelf ooit eens twee van die bouten met beitels en een
hamer er uit kunnen hakken en alleen dat heeft een halve dag gekost .

Guus T
Avatar gebruiker
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 25 nov 2009, 22:32
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:De kop eraf

Berichtdoor Rene500SEC » 19 jan 2010, 08:25

Kijk even bij mijn 500 reviseren project.

Stelt niet zoveel voor en je hebt idd geen speciaal gereedschap nodig.

Besef wel dat ALS je hem openmaakt je altijd meer tegenkomt dan wat je wilde vervangen. :-)

Rene
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:De kop eraf

Berichtdoor Timo » 19 jan 2010, 22:38

Oke bedankt voor de reacties.
Ik ga vrijdag aan het blok beginnen.
En Rene denk dat ik zeker wel wat meer tegenkom. :)
Maar goed auto rijd nu ook niet dus het blok moet toch open.
380SEC
Avatar gebruiker
Timo
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 186
Geregistreerd: 22 aug 2009, 22:18
Woonplaats: Oud-Vossemeer
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja


Re:De kop eraf

Berichtdoor Timo » 22 jan 2010, 17:18

klopt het dat als je bij je kleppen wilt komen van een m116 blok dat je ook heel het middengedeelte los moet maken?
Want ik dacht zelf dat je rechter/linker blok eraf kon halen zonder heel het middengedeelte weg te halen.
380SEC
Avatar gebruiker
Timo
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 186
Geregistreerd: 22 aug 2009, 22:18
Woonplaats: Oud-Vossemeer
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja


Re:De kop eraf

Berichtdoor GuusT » 22 jan 2010, 17:55

Beste Timo

Jahaha , weet waar je aan begint , inderdaad wanneer je de kop er af wil halen moet je het totale inlaatspruitstuk verwijderen
maaaaar is niet zo heel erg moeilijk of ingewikkeld als het eruit ziet .
Eenmaal de spinnenkop weg zie je de inbusbouten al zitten en dan is het alleen een kwestie van ff goed onthouden waar welk boutje hoort [ verschillende lengtes].
En als ik je nog even een goede raad erbij mag geven , vervang gelijk de inlaat pakkingen EN de 8 rubber ringen die tussen het bovenste en het onderste deel van je spruitstuk zitten.

Guus T
Avatar gebruiker
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 25 nov 2009, 22:32
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:De kop eraf

Berichtdoor Rene500SEC » 22 jan 2010, 18:03

Vervang inderdaad de 8 ringen van het spruitstuk en vergeet ook niet de rubbertjes van de verstuivers te vervangen :-)

En als je dan toch bezig bent de geleiders van beide koppen.

Rene
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:De kop eraf

Berichtdoor Timo » 22 jan 2010, 20:53

Oke gelukkig hoef ik alleen spinnenkop wegtehalen.
Kreeg al waanideeen dat heel het blok eruit moest enzo:s

Vandaag aan 1 kant kleppendeksel eraf gehaald uitlaatspruitstuk losgehaald en de injectors eruit gehaald.
Volgende week vrijdag ga ik weer verder en dan hoop ik heel het linkerblok eruit te halen. en dan met andere kant te beginnen.
Ik maak ook meteen foto's die ga ik later op het forum poste.
380SEC
Avatar gebruiker
Timo
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 186
Geregistreerd: 22 aug 2009, 22:18
Woonplaats: Oud-Vossemeer
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja


Re:De kop eraf

Berichtdoor hildo » 17 feb 2010, 01:57

Stel dat alles vervangen wordt, dus alle kleppen, geleiders en zittingen.
Plus werkloon om geleiders en zittingen erin te zetten en zittingen frezen.
Wat is de losse prijs per klep, zitting en geleider?

Wat kost zo'n operatie, afgezien van pakkingen en montage etc, in een dergelijk geval dan ongeveer?

Hildo
Avatar gebruiker
hildo
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 10 dec 2009, 22:09
Woonplaats: Groningen
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten

cron