[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
cilinderkop laten vlakken : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 04:31

cilinderkop laten vlakken

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

cilinderkop laten vlakken

Berichtdoor Frank64 » 05 okt 2012, 23:26

Ik heb een lekke cilinderkop (raak koelvloeistof kwijt) en deze moet eraf om uitgevlakt te worden, nu is mijn vraag wat zoiets ongeveer moet kosten.
Iemand een idee?
Frank64

Re: cilinderkop laten vlakken

Berichtdoor Nigel500SE » 06 okt 2012, 00:26

kop vlakken met reinigen vragen de meeste revisie bedrijven zo'n 40-60 euro voor per kop
Nigel500SE

Berichtdoor Douwe » 06 okt 2012, 05:26

even informeren bij ferwerda leeuwarden
en raak je deze koelvloeistof in de cilinders kwijt
dus rookt de wagen wit
of raak je gewoon weg koelvloeistof kwijt en weet je niet waar het blijft
of heb je een slutch achtig goedje aan je olie vul dop hangen
want je kan namelijk ook een lekkende stop hebben
onder het kleppendeksel zitten meerdere stoppen die voor scheiding van het koelwater en de olie zorgen
teminsten bij een V8 wel
dus mogelijk is hier 1 wat van los gelopen en gezien er druk op het koelvloeistof komt te staan is het mogelijk dat dit bij je olie komt op zon manier
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor ElGriffo » 06 okt 2012, 16:07

Laat gelijk je klepgeleiders controleren, vaak een onderschikt onderdeel :blush:
ElGriffo

Berichtdoor Frank64 » 06 okt 2012, 19:19

Douwe,
Kop was lek, er zat "pitting" op het vlak en mijn olie werd behoorlijk lichtbruin,
ik stel deze vraag omdat ik €600 kwijt was voor vlakken, reinigen en een pakking!!
Ik heb het idee dat dat nogal aan de hoge kant is.
Ik kan verder niet ff contact met m'n garage zoeken omdat ik op zee ziet (en in de nachtdienst)
Frank64

Berichtdoor Douwe » 06 okt 2012, 19:25

ach ja nu weet ik het weer ik ben laatst bij je langs geweest met die startmotor ;) ;)
kwartje moest even vallen
koppakking kost al gauw een 100 euro
dus blijft er nog 500 over voor vlakken en mogelijk klep slijpen klep gelijde buisjes klep afdichtingen
in en uitbouwen van de kleppen
eerst even afwachten wat ze voor dat geld allemaal gedaan hebben
maar als ze ook nog kop gedemonteerd en gemonteerd hebben dan valt het mij nog mee
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Frank64 » 06 okt 2012, 19:44

In en uitbouwen hadden ze al in de garage gedaan, de kop is opgestuurd.
In en uitbouwen zijn ze zo'n 16 uur mee bezig geweest.(soms zit het een beetje tegen)
Frank64

Berichtdoor ElGriffo » 06 okt 2012, 19:46

Inderdaad Douwe,

Wanneer dit inclusief de- en montage werk is (met alle andere pakkingen) dan is dat inderdaad
een nette prijs

grt
ElGriffo

Berichtdoor Douwe » 06 okt 2012, 19:46

maar was nu die rekening voor het totaal plaatje of voor alleen het vlakken van de kop
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor SuzanneAd » 06 okt 2012, 20:20

Mijns inziens had je dit veel beter kunnen aanpakken! Als toch die kop eraf moet laat dan gelijk alles goed tjekke.. zo'n operatie doe je 1 keer beter goed dan..... Qua uren tegenzitten? beetje bull shit... overal staan vaste tijden voor... mogen ze een uurtje of 4 5 voor rekenen ,, of het is een beunhaasgarage? Ik had van te voren compressie laten meten, weet je ook meer over cylinders en zuigers! En uiteraard klepseals vern. !
Ik had dat via de club laten doen,, altijd wel iemand die de kop eraf had willen halen, zo moeilijk is dat nou ook weer niet bij een 6 cyl lijn.. groeten.
SuzanneAd

Berichtdoor SuzanneAd » 06 okt 2012, 20:23

Ow, ik zie dat je op LPG rijdt.... had je gelijk harde klepzetels moeten laten monteren!! gemiste kans.
SuzanneAd

Berichtdoor ElGriffo » 06 okt 2012, 20:28

We weten eigenlijk heel weinig, het kan maar zo gedaan zijn

ff afwachten dus ;)
ElGriffo

Berichtdoor Frank64 » 06 okt 2012, 21:54

In en Uitbouwen is bij mijn eigen garage gedaan dat zit niet in die €600
Kop was al aangepast voor gas.
Compressie is in mijn eigen garage gemeten tevens een druk test om te kijken of de kop lek was.
die 16 u was bij mijn eigen garage in en uitbouwen, ze wilden de distributie ketting niet doorslijpen i.v.m. verwijderen (dit werd door andere garages inclusief een Mercedes dealer uit leeuwarden wel geadviseerd)daar ging veel tijd inzitten.
+ opnieuw kleppen stellen etc.
Die €600 is alleen maar vlakken, reinigen en een nieuwe pakking erbij.
Frank64

Berichtdoor dnDiel » 06 okt 2012, 22:09

ff een kleine tip; bij de distributieketting kun je gerust één schakel eruit slijpen, er is een losse schakel verkrijgbaar bij de dealer voor het astronomische bedrag van een eurotje of 5.
Scheelt een berg werk....
Mischien heb je er in de toekomst nog eens iets aan ;)

Gr.. Andie.

ps. 600,- is inderdaad prijzig....
Always look on the bright side of life........
dnDiel
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor Robje1968 » 06 okt 2012, 22:26

Alleen de kop vlakken kost meen ik ca 60 euro.
Gezien de prijs denk ik dat er veel meer is gedaan dan alleen afvlakken.
Zou het nog eens goed navragen.
Wat zegt jouw garage er van dan?
Robje1968

Berichtdoor SuzanneAd » 06 okt 2012, 22:35

volgens mij ben je flink genaaid met die 600 euro! kop onder druk zetten op de auto.. is geen test.. als er druk weglekt is dat via de kleppen.. was de compressie goed dan? Kop onder druk zetten kunnen ze alleen goed doen met een losse kop bij een revisiebedrijf..en als ie dan lekt heb je een haarscheur in je kop ...
SuzanneAd

Berichtdoor Douwe » 07 okt 2012, 05:50

SuzanneAd volgesn mij kan je heel wat uit een druk test halen
een druk test kan ook inhouden dat ze het koel water op druk zetten
om zo te zien of hier de druk weg vloeid
veel kan je daar niet uit halen alleen maar bevestigen dat je ergens een lek hebt in het koel systeem
en druk test kan ook zijn dat je cilinder voor cilinder op druk zet om hier de lekkage van te meten
zo kan je bekijken hoe goed de afdichting van de zuiger is en of de kleppen ook lekken
en welke klep er lekt
zo krijg je voor dat d ekop naar een revisi bedrijf gaat al een beeld van wat er moet gebeuren
en tevens weet je meer over d estaat van de zuigers
je kan door cilinder druk test ook horen ofje carter druk op bouwd door lekke zuiger veren
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor SuzanneAd » 07 okt 2012, 10:04

Onnodige quote verwijderd. Gebruik de plaatsreactie-knop
klinkt leuk allemaal. maar als je toch je kop moet laten vlakken. kan je net zo goed de kop gelijk laten afpersen door de expert! Haarscheur ontdek je niet zomaar.. zeker niet als de kop koud is. bijv.. en jij bedoeld druk via het bougiegat..ok heb je hele groffe indruk.. eh,, goed verhaal of niet haha
SuzanneAd

Berichtdoor ElGriffo » 07 okt 2012, 10:47

Topic starter heeft nog niet gereageerd, maar even afwachten wat de werkelijke feiten zijn.....
ElGriffo

Berichtdoor Frank64 » 07 okt 2012, 21:28

Het op druk brengen was om te kunnen lokaliseren waar eventueeel de koelvloeistof lekkage zat.
De kop is verder behandeld bij een erkend revisie bedrijf, daar is tevens gecheckt of er klepzittingen etc. vervangen moesten worden.
Compressie is gemeten in de garage en was goed.
Kop is afgeperst / gedruk test bij het revisie bedrijf.

Mijn vraag was gewoon of €600 een reële prijs is, voor een revisie bedrijf om een kop te vlakken, reinigen en een nieuwe pakking erbij leveren?, we gaan nu langzaam het verhaal uit z'n verband trekken.

Ik kan op dit moment ff geen contact zoeken met m'n garage, omdat ik in de nachtdienst zit.(tot a.s. vrijdag)

Mocht ik meer info hebben dan kom ik hier op terug.
Frank64

Volgende

Keer terug naar Techniek