Beste allemaal,
Sinds vandaag mezelf en mijn 500SE uit 1981 aangemeld bij deze W126 club.
Ik ben sinds 5 jaar de meer dan trotse eigenaar van deze zeeblauwe 500SE uit Zwitserland.
Het begon met een lange zoektocht op de diverse autowebsites in Europa. Uiteindelijk beland op Autoscout24.ch. Daar stond een advertentie zonder foto's of specificeringen op zijn Frans: "Mercedes Benz 500SE en très bon etat."
Ik op mijn beste frans er een telefoontje aan gewaagd. Het betreft een automatische uitvoering met climate-control, cruise-control, Pulmannbekleding, electrische ramen rondom in uitstekende staat en altijd MB-dealer onderhouden met alle documentatie erbij en als klap op de vuurpijl....137.000 echte kilometers! Wouw..ben meteen in het vliegtuig gesprongen naar Genève. En daar stond ie een partij te blinken ik was eigenlijk al verkocht vóór de proefrit maar werd verliefd tijdens de rit in Genève. Wat een auto, helemaal in top staat. Normaal ben ik echt een pingelaar/afdinger maar ik liefde maakt blind.
Zelfde dag betaald en een prachtige rit van Genève naar ons kikkerlandje gemaakt(op kenteken en verzekering van de Zwitserse eigenaar, zeer aardig). Was niet helemaal de bedoeling begreep ik later van de RDW. Maar ook die begreep dat ik blind was geworden
Goed dat was 5 jaar geleden en ik geniet nog steeds met volle teugen van mijn 500SE.
Wat is er in die 5 jaar, 45.000 km, gebeurd:
- Gas ingebouwd met olie-kleppen-druppelaar. Hij loopt als een zonnetje op gas.
- Centrale besturingsunit vervangen.
- 2 keer kleppen revisie.
- Regulier onderhoud. (3 jaar MB dealer, 2 jaar Merkservice)
- Rotor vervangen.
en momenteel functioneert de blower/kachel niet en ben ik zodoende gaan zoeken op internet en bij het forum van deze club terecht gekomen.
Groeten, Jeroen