Ik ben Ad, woonachtig in Nieuwkoop, werkend bij KLM als werktuigbouwkundige, 43 jaar en grote liefhebber van met name klassieke auto's en motorfietsen.
Zo'n twee maanden terug heb ik een 380SEC uit 85 gekocht. Aanvankelijk wilde ik naast de Opel Commodore coupé uit '73, die ik dagelijks al meer dan 15 jaar rij, een W124 250/300D kopen om dan een redelijk onverwoesbare diesel erbij te hebben. Maar goed omdat ik altijd al gek was van de wat "foute" SEC heb ik m'n plan herzien en zodoende een 380SEC gekocht. Ik had de auto gespot op mobile.de, een 85'er met de optie's die ik belangrijk vindt zoals zwart leer interieur, schuifdak en climate control. Ook niet onbelangrijk was dat de auto al 20 jaar in het bezit was en met boekjes en al onderhouden bij MB. Ik ben dus op een gegeven moment met m'n neef naar Frankfurt gereden en na een proefrit en stevige onderhandeling de auto gekocht. s'Middags met export kenteken naar huis gereden, en gelukkig ging dit zeer voorspoedig en niet onbelangrijk, zonder mankementen.
Inmiddels is de auto op Nederlands kenteken gezet en geschorst, ik wil namelijk nog enkele dingen doen en daar neem ik de tijd voor tot mei, zodoende omzeil ik de pekel en ga ik de weg op na het wegvallen van de belasting.
Dingen die ik wil doen/laten doen:
- roest onder achterruit repareren
- vloeistoffen verversen en filters vervangen
- complete anti roest behandeling bij van Aalst in Alphen aan de Rijn
- LPG inbouw
Pfff, voorlopig wel even lang genoeg dit intro, ik ga vast veel plezier beleven aan dit forum en wellicht ook meetings, verder hoop ik natuurlijk veel op te steken van de technische kennis op dit forum.
Groetjes en wellicht tot ziens, Gangisallesman.