Hallo allemaal,
Ik ben Robert en sinds kort de gelukkige bezitter van een 380SEL. Het gaat om een Californiër uit '83 met 59 duizend mijlen op de teller. Het is dus een goed gereserveerd exemplaar.
Hij heeft wel een jaar stilgestaan bij de vorige eigenaar (NL) i.v.m. met motorschade. Ik heb hem ook zo gekocht via Marktplaats. Ik nam voor de zekerheid een kenner mee. (voormalig chef werkplaats bij een MB dealer) Die was zo enthousiast over de staat van de wagen dat hij zei dat dit de gok wel waard was. Hij werd met een taxi afgeleverd bij de monteur die hem voor mij ging repareren. Toen bleek dat de gok helaas niet goed uitpakte. De motor was overleden.... Gelukkig had hij nog een goede ruilmotor (380) liggen die hij voor een schappelijke prijs kon overzetten.
Vorige week kon ik 'm ophalen en gisteren naar de RDW geweest voor aanmelding van de LPG-installatie (de vorige eigenaar had al LPG laten inbouwen) en voor APK. De APK was in orde. Moet alleen nog een keer terug omdat de vulslang van de gastank inmiddels meer dan een jaar oud was en de CO2-waarde te hoog. De afspraak met de gasboer is inmiddels gemaakt.
Er zijn nog een aantal andere dingetjes die ik wil aanpakken:
-De bak schakelt nog niet lekker, moet steeds even gas inhouden om op te schakelen.
-Electrische antenne werkt niet. Hierdoor werkt de Beckerradio ook niet volgens mij (display etc werkt, maar geen geluid)
-Linkerraam vanuit middenconsole werkt niet
-Electrische spiegelschakelaar werkt niet goed (3 van 4 richtingen)
Wellicht dat ik op deze plek van jullie meer te weten kom over bovenstaande akkefietjes en hoe ze op te lossen.
En als dat allemaal gebeurd is, dan zie ik volgende zomer de trip naar ons vakantieadres in Zuid-Frankrijk met vertrouwen tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Robert