Hallo ik ben Tonny,
Sinds kort ben ik in het bezit van een W126 Type 280SE uit 1984.
Mijn /ons Mercedes avontuur begon in 1995. In 1995 een W123 240D in Duisland gekocht en kompleet moeten restaureren. Wij hebben tot 2003 met deze auto gereden met veel plezier maar ik wilde een keer wat anders en verkocht de240D om over te stappen naar een Volvo 850. Tot groot verdriet van mijn vrouw. Na een jaar of 6 met deze auto te hebben gereden ook deze weer verkocht. Inmiddels waren wij in bezit van twee auto s en met een kleine erfenis met de bedoeling om een klein Peugeotje te kopen voor mijn vrouw andwoorde deze dat ze niet met de kont in de kofferbak wilde zitten een ik maar op zoek moest gaan naar een W123 voor haar. Het is moeilijk om een goede te vinden maar zo'n twee jaar geleden een 200D uit 1980 aangeschaft.
Ik heb haar oude auto gekregen en mocht deze als ik genoeg geld had inruilen om ook een Mercedes weer te kopen.
Ik heb een budget gesteld van 5000euro voor een 280SE op gas. Zo'n 30 auto's bekeken en bij sommige hard weggelopen. Bij Marcel Kappen in Dalen geweest voor een van 4000euro. Hier kwamen nog zo'n 3000 aan kosten bij om hem weer toonbaar te krijgen. Binnen in zijn hal heeft hij zeer mooie exemplaren staan met de bijbehorende prijzen ver boven mijn budget.
Zo ineens in Zwolle was het raak, een 280SE met een M110 motor groen van kleur en een cognac kleurig interieur. De beginnende plekken boven de achterbumper had deze nog niet en zag er dus veelbelovend uit. De onderhandeling verliep snel. Nadat ik de eigenaar verteld had dat hij de eerste was die ik een bod zou doen maar dat het wel een schandalig bod zou zijn mocht ik hem voor 3250 meenemen.
Wat was er mis met de auto, Versnellingsbak bleef af en toe hangen in de 2. Olie en filter ververst en de slang tussen de manifold en modulator ontbrak. Dit alles met dank aan jullie forum opgelost. Er zijn nieuwe brandstofleidingen geplaatst, een nieuwe uitlaat en de motor heeft een grote beurt gehad. Ik heb een passende Gasinstallatie gekocht bij LPGonderdelen shop en zelf ingebouwd. Gisteren de LPGinstallatie in bedrijf laten stellen en door de RDW laten keuren. Hij loopt nog mooier op gas dan op benzine. De eerste gekitte naden in de kofferbak opengesneden om de beginnende roest met OWATROL te behandelen en het roesten te stoppen. Uit ervaring met de eerste W123 blijkt deze behandeling goed te werken en er zullen nog vele naden volgen om de 126 in goede staat te houden.Ook ben ik binnen mijn gestelde budgetr gebleven wat niet vaak voorkomt. Het is nog steeds dat de onderdelen via dealer Baan Hengelo of Beresa Nordhorn super betaalbaar zijn en je er ook altijd netjes word geholpen. Deze ervaring heb ik niet opgedaan in de combinatie Volvo /Furness.
Een heel verhaal maar oude liefde roest niet.
Groet Tonny