[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
toerental : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 06:46

toerental

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: toerental

Berichtdoor Mercedes500 » 24 okt 2012, 22:26

zou niet de automaat gaan wisselen! je kan makkelijker je diff veranderen en daar mee gaan proberen! ik heb zelf een 500SE type 2 waar ik een 300 d multiklepper in heb, en heb een eind overbrening van 2.24! is tevens de kleinste overbrenging die er is in de s klasse! ik heb mij toerental ook aan de hoge kant! had liever ook een nog kleinere overbrening maar ja die is er niet :D
Dus in jou geval zou ik eerst eens gaan kijken wat jou overbrenging nu is en zou dan iets lager gaan zitten! maar niet te veel anders is het verschil straks zo groot en trekt de auto voor geen meter meer! let wel op dat je km teller dan ook niet meer de juiste snelheid weergeeft! ik ben van zomer met een cardan van een 560 naar frankrijk geweest en die had een overbrening van 2.67 wat een km verschil van bijna 30 km had op m'n teller!! ik ikmaar denken wat rijden die franse vrachtwagen allemaal hard :lol: :lol:
He sucses en heb je vragen pb me maar ff oke!
Gr. harmen
Mercedes500
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: toerental

Berichtdoor Benzzie » 25 okt 2012, 00:43

Ik heb met mijn 280SE donor wagen niets gemerkt van hoog toerig rijden met het test rijden.
Enkel dat als ik het gas pedaal aan tip hij met gierende banden weg wil rijden.

De Km teller van de Merc kan je ook de snelheid laten bepalen via de ABS sensoren, zo kan je constand de juiste waarde hanteren.
Tevens met een andere overbrenging moet de auto via de wielen dus nog steeds de juiste snelheid aangeven.
Dit angezien ABS al calibiraite zou moeten dienen voor digitaal aangestuurde tellers.
en op de GPS dus ook maximaal 1 kmph verschil zou mogen geven
Benzzie

Vorige

Keer terug naar Techniek