Oh oh, er is nog niet bekend HOE men deze maatregel in gaat voeren. Er zijn verschillende mogelijkheden. De gemakkelijkste manier is dat alle oldtimers gewoon wegenbelasting gaan betalen. Dit lijkt mij echter geen haalbare kaart omdat er dan erg veel auto's hun waarde zullen verliezen. Ook is verschillende keren beloofd dat liefhebbers geen schade zullen lijden. Ik ben dan ook van mening dat men alleen de leeftijdsgrens zal bevriezen: alles van 1986 en ouder blijft oldtimer en alles wat jonger is dan 1986 komt nooit meer in de groep "oldtimers" terecht. Dat lijkt mij ook de meest eerlijke manier. Men zou die regel nog kunnen uitbreiden met de regel dat er in Nederland ook geen nieuwe oldtimers meer op kenteken mogen worden gezet. Dus auto's met een Nederlands kenteken mogen worden verkocht als oldtimers, maar auto's uit het buitenland krijgen nimmer meer de titel "oldtimer".
En laten we eerlijk zijn: dat er in Nederland iets moet veranderen is duidelijk. Er is nog steeds geen onderscheid tussen de liefhebbers die maximaal enkele duizenden kilometers per jaar van hun klassieker genieten en de mensen die diesel of LPG in hun belastingvrije auto hebben en er 20k per jaar mee rijden.